صفحه اصلی / استان ها / ‌افسردگی مشکل شایع در بین جمعیت زنان معتاد خراسان شمالی
‌افسردگی مشکل شایع در بین جمعیت زنان معتاد خراسان شمالی

مدیر کل امور بانوان استانداری مطرح کرد:

‌افسردگی مشکل شایع در بین جمعیت زنان معتاد خراسان شمالی

کسب و کار نیوز :‌مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: افسردگی مشکل شایع جمعیت زنان معتاد این استان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ملیحه یغمایی در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، با اشاره به اینکه هشت درصد آمار مبتلایان به اعتیاد در استان را زنان تشکیل می‌دهد، افزود: برای درمان این قشر از جامعه از مراکز ماده ۱۵ استفاده می‌شود چراکه مرکز ماده ۱۶ مختص زنان معتاد در خراسان شمالی وجود ندارد.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد از زنانی که به مراکز ترک اعتیاد ارجاع شده اند با حکم مراجع قضائی بوده است و این به آن معناست که این افراد معتاد متجاهر بوده اند.
یغمایی اظهار کرد: زنان معتادی که در مراکز درمانی پذیرش می‌شوند معمولاً آسیب‌های اجتماعی دیگری را نیز به همراه دارند.وی تصریح کرد: تمایل به ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی عادی در زنان معتاد بیشتر از مردان معتاد است و از سوی دیگر بازگشت به اعتیاد بعد از بهبود یافتگی در زنان کمتر از مردان است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کاهش سن اعتیاد در میان زنان خراسان شمالی و همچنین تغییر رویه مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی در این استان زنگ خطر است.
دکتر سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه این جلسه بیان کرد: غربالگری مادران باردار معتاد در این استان یکی از اقدامات خوبی بوده که در حال انجام است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر بخش ویژه اعصاب و روان ویژه کودکان و نوجوان معتاد نیز در بجنورد راه اندازی شد.
ولی الله حیاتی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: ۳۳ درصد از جامعه کارگری این استان با مشکل اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند که در نرخ شیوع، رتبه چهارم را دارد.
وی با اشاره به اینکه اعتیاد در خراسان شمالی تبدیل به بلای خانمان سوز شده است، افزود: متأسفانه این استان در حوزه اعتیاد رتبه ششم کشوری را دارد و حدود ۴۵ هزار نفر از جمعیت ۱۵ تا ۶۵ سال این استان معتاد هستند.
وی ادامه داد: سن اعتیاد در این استان ۳۳ سال بوده و بیشترین مصرف را تریاک با ۶۲ درصد به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: نرخ شیوه مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان ۱.۸۲ درصد است که رتبه ۳۱ کشوری را دارد.
حیاتی با بیان اینکه نرخ مصرف مواد مخدر در استان نگران است، تصریح کرد: به این آسیب اجتماعی می‌توان از دو منظر نگاه کرد که یکی از آن منظر خارجی است که دشمنان درصدد هستند تا نسل جوان ما را فلج کنند.
گفتنی است در این مراسم از اعظم قهرمانی به عنوان یکی از فعالان رسانه‌ای خراسان شمالی در حوزه فرهنگ پیشگیری از استعمال مواد مخدر تقدیر شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ایران به عنوان سومین تولید کننده بزرگ اوپک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.