صفحه اصلی / سرخط خبرها / خانه خاندان “موذن زاده اردبیلی” به ثبت ملی رسید
خانه خاندان “موذن زاده اردبیلی” به ثبت ملی رسید

خانه خاندان “موذن زاده اردبیلی” به ثبت ملی رسید

کسب و کار نیوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت ملی خانه خاندان موذن زاده اردبیلی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روز سه شنبه نیز شیوه مداحی استاد سلیم موذن زاده به ثبت ملی رسیده بود.
نادر فلاحی گفت: موضوع ثبت ملی خانه این خاندان جلیل القدر توسط ودود موذن فرزند سلیم موذن زاده اردبیلی مطرح شده و با موافقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این خانه تاریخی به ثبت ملی رسید.
وی اضافه کرد: ثبت این خانه تاریخی به منظور ادای دین به خاندان موذن زاده اردبیلی و انتقال میراث معنوی آنها به نسل های آتی انجام شده و به عنوان گنجینه ای از میراث معنوی و فرهنگی این استان محسوب می شود.
فلاحی گفت: خانه خاندان موذن زاده اردبیلی مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است که در ۴۸۸ متر مربع به ثبت رسیده است.
او با اشاره به اینکه این خانه قرار است به موزه تبدیل شود، افزود: استاندار اردبیل درخصوص تامین اعتبار خرید این خانه دستور لازم را داده تا بعد از خرید بتوان نسبت به راه اندازی موزه اقدام کرد.
سلیم موذن‌زاده اردبیلی مشهورترین عضو خاندان موذن زاده می باشد که در سال ۱۳۱۵ در محله تازه شهر اردبیل متولد شد و پس از عمری مداحی به زبان های ترکی، فارسی و عربی در سن ۸۰ سالگی در گذشت.
شیخ عبدالکریم موذن اردبیلی پدر سلیم نخستین موذن رادیوی ایران بود و برادرش رحیم موذن‌زاده اردبیلی نیز از موذنان شهیر ایران بود، داوود برادر دیگر سلیم نیز صدای گیرایی داشت و در زمان خود مداحی مشهور بود اما در میانسالی درگذشت.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.