صفحه اصلی / اصناف / برگزاری نمایشگاه در پیک کاری صنوف رکود را به دنبال دارد
برگزاری نمایشگاه در پیک کاری صنوف رکود را به دنبال دارد

ایرادات طرح تسهیم وجوه باید مرتفع شود

برگزاری نمایشگاه در پیک کاری صنوف رکود را به دنبال دارد

نماینده اتاق اصناف ایران در استان اصفهان، شهرستان فلاورجان گفت: طرح تسهیم وجوه با ایراداتی همراه است که باید مرتفع شود چرا که مشکلاتی را برای اتاق های اصناف به دنبال داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، هاشم اله دادیان افزود: چند ماهی است که طرح تسهیم وجوه ازسوی سایت ایرانیان اصناف اجرا می‌شود و بر اساس قانون اتحادیه ها می توانند بین صفر تا ۸۰۰ هزار تومان بابت صدور پروانه کسب دریافت کنند اما در اجرای طرح تسهیم وجوه این مبلغ بعد از اتمام کار صدور پروانه کسب در سامانه پرداخت می شود و همین مساله باعث شده تا بعد از اتمام صدور پروانه کسب متقاضی به سایت برای پرداخت هزینه صدور پروانه مراجعه نداشته باشد.
وی با بیان اینکه تنها درآمد اتحادیه های صنفی از دریافت مبالغ صدور پروانه های کسب است، تصریح کرد: ایراداتی که در طرح تسهیم برای واریز مبلغ در پایان کار وجود دارد باید مرتفع شده و واریز مبالغ در ابتدای مراحل صدور پروانه کسب صورت بگیرد و چون این کار از طریق سایت در سامانه انجام می‌گیرد اتحادیه و اتاق های اصناف نمی توانند ورود پیدا کنند و باید به صورت کلی در سامانه رفع شود. اله دادیان اظهار کرد: متولیان امر بر این باورند که سامانه‌محور کردن روند انتقال وجوه در تشکل‌های صنفی لازم و ضروری است اما طرح تسهیم وجوه، طرحی ناقص است که کمترین آسیب آن، کاهش درآمد اتحادیه‌هایی است که مسئولیت نظارت و کنترل بازار را به‌دست دارند. در حالی می توان با ایجاد سامانه جامع واریز و دریافت حساب‌های ذی‌نفع در راستای قانون به شفاف‌سازی تمامی موارد مالی اتحادیه‌ها اقدام کرد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان فلاورجان در استان اصفهان در خصوص برگزاری نمایشگاه های بهاره و پاییزه عنوان کرد: برگزاری این دست از نمایشگاهها در پیک های کاری اصناف تنها رکود بازار و کاهش درآمد واحدهای صنفی را به دنبال دارد و منجر به رکود بیشتر بازار می گردد. وی تصریح کرد: اگر نگاهی به کشورهای دیگر داشته باشیم مدیریت بازار و اقتصاد آن‌ها را بسنجیم متوجه خواهیم شد که هیچ جای دنیا نمایشگاه‌ها به این صورت برگزار نمی شوند چرا که نمایشگاه در همه دنیا محلی است برای عرضه تولیدات جدید که تولید کننده اجناس جدیدش را در معرض دید قرار می‌دهد و تجار و بازاریان با حضور در این نمایشگاه‌ها در صورت تمایل به خرید با صاحبان تولید وارد مذاکره شده و عقد قرارداد می‌نمایند. اما در کشور ما کسبه و بازاریان کل سال را به قولی خاک مغازه و کسبشان را می‌خورند و هزینه‌های آن را می‌دهند و درست در دو زمان اوج خرید مردم، نمایشگاه عرضه کالا برای مردم برگزار می‌شود و کسبه پیک کاری خود را از دست می‌دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.