صفحه اصلی / سرخط خبرها / آبیدر سنندج مزین به سردیس مشاهیر و چهره های نامدار کُرد می‌شود
آبیدر سنندج مزین به سردیس مشاهیر و چهره های نامدار کُرد می‌شود

آبیدر سنندج مزین به سردیس مشاهیر و چهره های نامدار کُرد می‌شود

کسب و کار نیوز: شهردار سنندج گفت: در آستانه برگزاری کنگره بین المللی مشاهیر کُرد سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان در آبیدر نصب می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, حشمت الله صیدی اظهار داشت: در روزهای آینده بزرگترین برنامه فرهنگی و هنری تاریخ استان با عنوان “کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد” برای تجلیل از بزرگان و مفاخر کُرد زبان در سنندج برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این کنگره موجب می‌شود نسل جوان کُرد زبان بزرگان خود را بهتر و بیشتر بشناسند، افزود: در راستای برگزاری آن، شهرداری سنندج مسئولیت احداث پارک مشاهیر کُرد را برعهده گرفته است.
شهردار سنندج اضافه کرد: بر این اساس پارکی که در جوار مسجد پارک جنگلی آبیدر سنندج در حال ساخت است به عنوان پارک مشاهیر کُرد نامگذاری می‌شود.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در پارک مشاهیر کُرد به صورت نمادین سردیس تعدادی از چهره‌های شاخص کُرد زبان که به دست استاد توانمند مجسمه‌سازی هادی ضیاءالدینی ساخته شده نصب می‌شود.
صیدی یادآورشد: قطعاً پارک مشاهیر کُرد و سردیس‌های آنان به عنوان یادگاری ماندگار از کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد برای نسل‌های آینده باقی می‌ماند.
وی اظهار داشت: در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد ۳۰ نفر از شخصیت‌های برجسته کُرد زبان تجلیل می‌شوند البته در کنار این افراد تعداد زیادی مهمان خارجی از اقصی نقاط دنیا و همچنین مهمانانی از سراسر کشور وارد سنندج خواهند شد.
شهردار سنندج افزود: با توجه به اینکه این کنگره انعکاس جهانی خواهد داشت، شهرداری سنندج آمادگی دارد به بهترین شکل ممکن فضای شهر را برای حضور مهمانان مهیا کند.
وی یادآور شد: مجموعه شهرداری به عنوان مسئول کمیته فضاسازی شهر چند روز مانده به شروع کنگره تمام بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون‌های شهری سطح شهر سنندج را به این کنگره اختصاص می‌دهد.
صیدی گفت: با توجه به اینکه کردستان مرکز ثقل کُرد زبانان در سراسر دنیا است و شهر سنندج به عنوان مرکز و پایتخت مناطق کُردنشین شناخته شده است برگزاری این کنگره در کردستان و در شهر سنندج می‌تواند هویت اصلی این منطقه را برای همه یادآوری کند.
کنگره مشاهیر کُرد در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیر ماه سال جاری در سنندج با معرفی و تجلیل از ۳۰ مشاهیر بین المللی کُرد و پنج کُردشناس برگزاری می‌شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.