صفحه اصلی / استان ها / ۳۰۰ هکتار از باغات حاشیه زاینده‌رود در معرض خطر آفت زنجره
۳۰۰ هکتار از باغات حاشیه زاینده‌رود در معرض خطر آفت زنجره

۳۰۰ هکتار از باغات حاشیه زاینده‌رود در معرض خطر آفت زنجره

کسب و کار نیوز: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰۰ هکتار از باغات حاشیه زاینده‌رود در معرض خطر آفت زنجره قرار دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فرشید شبانی اظهار کرد: آفت زنجره مناطق جنوب غرب و مرکز کشور را درگیر کرده ولی تاکنون در چهارمحال و بختیاری طغیان نکرده است.
وی افزود: این آفت نوعی آفت مرتعی است که بیشترین آلودگی، مربوط به باغاتی است که در کنار مراتع قرار گرفته‌اند، زیرا ۵۰ درصد این افت بر روی گیاهان مرتعی و گون‌ها متمرکز است.
شبانی گفت: خسارت این آفت مربوط به زمان تخم‌ریزی حشره نر بر روی شاخه درختان جوان است که با گرم شدن هوا، فعالیت آن‌ها افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: در صورتی که کشاورزان بر روی شاخه درختان تخم‌ریزی آفت زنجره را مشاهده کردند، باید شاخه را هرس و اقدام به آتش زدن آن کنند تا جمعیت این آفت به نوعی برای سال‌های آتی کاهش یابد، زیرا اگر تخم بر روی زمین بیفتد به مدت چهار سال از شیره گیاهی درخت تغذیه و به ریشه آسیب می‌زند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: برای کنترل این آفت باید سم‌پاشی در نهالستان‌ها و باغات استان انجام شود.
وی بیان کرد: ۳۰۰ هکتار از باغات حاشیه زاینده‌رود در معرض خطر آفت زنجره قرار دارند و خسارت این آفت به درختان جوان موجب خشکیده شدن شاخه درخت از محل تخم‌ریزی می‌شود.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.