صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین غول کشتیرانی دنیا شد
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین غول کشتیرانی دنیا شد

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین غول کشتیرانی دنیا شد

کسب و کار نیوز- بر اساس جدیدترین آمار یک موسسه معتبر بین‌المللی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین شرکت برتر دنیا شده است. در صدر فهرست برترین‌ها نیز طبق روال سال‌های اخیر کشتیرانی مرسک با ۷۱۶ فروند کشتی به ظرفیت ۴۱۵۱۵۶۴ TEU قرار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، مطابق جدیدترین آمار منتشر شده در حال حاضر کشتیرانی “مرسک” با در اختیار داشتن ۷۱۶ فروند کشتی به ظرفیت ۴ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۵۶۴ هزار TEU کانتینر در لیست برترین شرکت کشتیرانی دنیا قرار دارد.

رتبه دوم لیست برترین‌ها متعلق به شرکت MSC (Mediterranewn Shg Co) است. این شرکت ۵۳۶ فروند کشتی به ظرفیت ۳ میلیون و ۴۰۲ هزار TEU در اختیار دارد. شرکت چینی کاسکو با ۴۷۴ فروند کشتی به ظرفیت ۲ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۵۸ TEU، شرکت فرانسوی CMA CGM با ۵۲۱ فروند کشتی به ظرفیت ۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۲۶۵ TEU و هاپاگ لوید آلمان (Hapag-Lloyd) با ۲۳۵ فروند کشتی به ظرفیت یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۲۶۵ TEU در رده‌های سوم تا پنجم لیست برترین شرکت ‌های کانتینری کشتیرانی قرار دارند.

ONE ژاپن در رده ششم برترین‌ها قرار دارد؛ این شرکت در تاریخ ۲۴ ژوئن (سوم خرداد ۹۸) ۲۱۵ فروند کشتی به ظرفیت یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۶۵۹ TEU در اختیار دارد.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی  ایران (IRISL Group) نیز در جدیدترین رده‌بندی رتبه ۱۴ را کشب کرده است. این شرکت هم‌اکنون ۵۰ فروند کشتی با ظرفیت۱۵۴ هزار و ۴۱۵ TEU در اختیار دارد. ۴۶ فروند از این کشتی‌ها تحت مالکیت کشتیرانی و ۴ فروند نیز اجاره‌ای‌ است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.