صفحه اصلی / اصناف / ورود اصناف به حوزه فعالیت های تصدی گری دولت ضروری است
ورود اصناف به حوزه فعالیت های تصدی گری دولت ضروری است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

ورود اصناف به حوزه فعالیت های تصدی گری دولت ضروری است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه اقتصادی کشور دولت باید از نقش تصدی گری خود بکاهد و اصناف باید به بخشی از فعالیت هایی که در این حوزه است ورود پیدا کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا پورابراهیمی افزود: اصناف یکی از ارکان اصلی بخش خصوصی در اقتصاد کشور هستند که نقش تاثیرگذاری دارند و در این شرایط سخت نوسانات اقتصادی تمام قد همراه دولت و نظام بوده اند و حجم عظیمی از فعالیت های اقتصادی کشور بر عهده اصناف است. وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی فعال در کشور داریم که حجم زیادی از کارکردهای اقتصادی کشور را به دوش می‌کشند و تمام تلاش اصناف در این بخش به اقتصاد کشور کمک می‌کند.
عضو کمیسیون اقتصادی کشور اظهارکرد: ورود اصناف به بخشی از فعالیت های تصدی گری دولت می تواند مثمرثمر باشد به عنوان مثال ورود به عرصه فعالیت شرکت هایی که عرضه کننده کالا هستند و یا فعالیت شرکت های سرمایه گذاری که بخشی از اقدامات بخش بازرگانی دولت را انجام می دهند. وی افزود: دولت باید تنها سیاست گذار در عرصه اقتصادی باشد و عملیات های مربوط به خرید و فروش را به بخش خصوصی و اصناف واگذار کند و ورود به این بخش همچنین نیاز به تامین مالی و منابع گسترده دارد.
پور ابراهیمی تاکید کرد: ورود اصناف به بخش عملیات حوزه بازرگانی از اولویت های کمیسیون اقتصادی مجلس است و اصناف هم این آمادگی را داشته باشند و این امر نیازمند یک کار متمرکز است و نقش اصناف برای برداشتن بخشی از بار دولت در کاهش تصدی گری دولت و حضور در بازارهای خارجی توسعه و کیفی سازی کالاهای داخلی را به همراه خواهد داشت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قانون بر مالیات بر ارزش افزوده به دلیل نقص محتوا و اجرایی که دارد به جای مصرف به تولید اصابت خواهد کرد و موردنظر ما نیست گفت که برای تدوین و اصلاح این بندها با دستگاه‌های دولتی و همچنین بخش خصوصی مشورت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.