صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / هشدار درباره اختلال در صنعت نفت لیبی
هشدار درباره اختلال در صنعت نفت لیبی

هشدار درباره اختلال در صنعت نفت لیبی

کسب و کار نیوز :شرکت ملی نفت لیبی هشدار داد هرگونه تلاش برای آسیب زدن به صنعت نفت این کشور، سبب افزایش درگیری در آن می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, پس از آنکه سخنگوی مجلس لیبی خواهان توقف تولید نفت این کشور شد، شرکت ملی نفت لیبی هشدار داد هر تلاشی برای اختلال در صنعت نفت این کشور سبب تشدید ناآرامی در آن خواهد شد.
شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت درباره درخواست‌های کنونی برای تعطیلی تولید نفت نگران است و هر گونه اختلال عمدی در عملیات صنعت نفت آسیب جدی به جریان درآمدهای ملی می‌شود و ممکن است سبب نقض تعهدات قراردادی لیبی شود و اختلاف بیشتری در کشور ایجاد کند.
مجلس لیبی در شرق این کشور مستقر است و در درگیری کنونی میان دولت رسمی و خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای مسلح شرق، طرفدار حفتر است.
شرکت ملی نفت لیبی بارها بر بی‌طرفی خود تأکید کرده است. در بیانیه اخیر این شرکت آمده است: این یک منبع ضروری درآمد برای کشور است و برای همه لیبیایی‌ها ضروری است و باید غیرسیاسی و بدون اختلال باقی بماند.
حفتر و نیروهای شرق لیبی اعلام کرده‌اند درآمدهای نفتی لیبی به شکلی عادلانه توزیع نمی‌شود و دولت لیبی از این درآمدها برای تأمین مالی نیروهای نظامی وابسته به خود استفاده می‌کند.
پیش از این، غسان سلامه، فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی، اعلام کرد طرف‌های درگیر در این کشور در حال خودکشی هستند و درآمدهای نفتی این کشور را برای جنگ استفاده می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.