صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / شایعات مدیران در شهرداری به مصلحت شهر نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت

شایعات مدیران در شهرداری به مصلحت شهر نیست

کسب و کار نیوز- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شایعاتی که درباره ایجاد شهرداری سایه و موازی از سوی برخی مدیران شهرداری، شنیده می‌شود به مصلحت شهر نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، محسن هاشمی با حضور در همایش فصلی مدیران شهرداری اظهارداشت: اولین نکته‌ای که باید در اجرای برنامه‌های شهردار تهران به آن توجه داشت درک دشواری شرایط است که امکان اجرای پروژه های بزرگ را سخت می‌کند.

وی افزود:کشور و به‌خصوص صنعت ساختمان در شرایط تورم رکودی است که هم هزینه های پروژه های عمرانی را افزایش داده وهم به‌دلیل تورم  و رکود امکان افزایش درآمد و منابع شهرداری را سخت‌تر از گذشته کرده است، بنابراین ما در این شرایط بهتر است به‌جای آغاز کردن پروژه‌های دست نخورده یا با درصد پیشرفت پایین، پروژه‌های با پیشرفت بالا را تکمیل کنیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: به‌طور نمونه پل روگذر بزرگراه چمران به نمایشگاه، را می‌توانم مثال بزنم که دوسال است در حد ۹۰ درصد باقیمانده و به‌دلیل انجام نشدن هماهنگی با نمایشگاه برای دسترسی، نیمه تمام باقی مانده است، در حالی‌که با پیگیری می‌توان اینگونه مسایل را حل کرد و بدون منابع مالی سنگین، پروژه‌ها را از بلاتکلیفی درآورد یا پروژه احداث پارکینگ طبقاتی در عباس آباد و نیایش که رها شده و می‌تواند توسط سرمایه گذار بخش خصوصی انجام شود وبخشی از معضل ترافیک منطقه را حل کند.

هاشمی در ادامه به بحث اولویت‌ها از منظر مدیریت شهری پرداخت و افزود: باید ببینیم  این منابع محدود را  به کدام اولویت پروژه بدهیم؟ به‌طور نمونه می‌توانیم به پایانه شرق اشاره کنیم که مدت‌هاست با پیشرفت فیزیکی با بیش از ۹۰ درصد بلاتکلیف است، یا اتصال بزرگراه دولت آباد (شهید رستگار) که در حد ۸۵ درصد باقیمانده  و با بودجه غیرنقدی و پیگیری قابل تکمیل است، یا باغ کتاب تهران را در حد ۹۹ درصد رها کرده ایم و مسایل ایمنی واستانداردهای آن انجام نشده است.

وی بیان داشت:در همین موضوع جمع آوری پل گیشا، چند سازه پل ماند پل گیشا در تهران نیازمند مقاوم سازی وجود دارد و چرا بین آنها، این سازه را جمع آوری می کنیم؟، چرا چندبار موضوع به تاخیر افتاده؟ آیا اولویت لازم وجود دارد این میزان گره ترافیکی و منابع مالی صرف آن بشود؟، آیا اولویت بالاتری در بخش عمرانی مدیریت شهری نداشتیم؟ به نظر می رسد با یک اراده جدی می توان پروژه های نیمه تمام بالاتر از ۷۰ درصد را در سالجاری تکمیل وبه بهره برداری برسانیم.

 هاشمی نکته سوم در بررسی عملکرد برنامه های شهردار تهران را نحوه برخورد با سیاستهای مدیریت شهری دانست و افزود:  شهردار محترم تهران، شورای شهر و همه ذینفعان در مدیریت شهری مساله حمایت از حمل ونقل عمومی ریلی یا مترو را به‌عنوان سیاست اصلی شهرداری اعلام کردند و در سال جدید حضور رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور در دو برنامه مستقل جهت حمایت از مترو بوده است، صورت مساله نیز مشخص شده که ما از اعتبار دومیلیارد دلاری مصوب دولت برای تامین تجهیزات مترو استفاده کنیم و ساخت دو هزار واگن مترو را که می تواند دست کم هزار واگن آن به شبکه مترو تهران وارد شود،آغاز کنیم و اقدامات قانونی ساخت ۶۰۰ واگن نیز تحت نظارت وتایید وزارت کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: اما با گذشت دو سال از عمر مدیریت شهری جدید، هنوز این اقدام با وجود همه حمایت‌ها از سطح مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، معاون اول، مجلس، وزرا و شورای شهر به نتیجه نرسیده طبیعی است که این عدم پیگیری ماموریت اصلی موجب عدم کارایی و پیشرفت در اهداف می شود به گونه ای که در سال اخیر با وجود راه اندازی دو خط جدید مترو، مسافران مترو بدلیل انتقال واگنهای سایر خطوط به دوخط جدید بجای افزایش کاهش یافته اند. در این بخش می شد از ظرفیت مجتمع های ایستگاهی برای تامین منابع مالی جهت ساخت و تکمیل مترو استفاده کرد که در دوسال اخیر عملا گرهی از مترو با این روش باز نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران لزوم حمایت همه جانبه از شهردار منتخب را از دیگر اولویت ها برشمرد و افزود: وقتی ما مدیری را انتخاب می‌کنیم، برای اینکه موفق شود نیاز به حمایت، اقتدار و اختیارات دارد.

وی بیان داشت: شایعاتی که درباره ایجاد شهرداری سایه و موازی از سوی برخی مدیران شهرداری، شنیده می شود به مصلحت شهر نیست، بنده صراحتا در پاسخ به گلایه و انتقاد برخی از اعضای شورا، در مورد انتصابات گفتم که حتی اگر فرایند مشورت و اخذ نظریات اعضای شورا نیز در انتصابات رعایت نشده باشد، این حق شهردار تهران است که مدیران خود را انتخاب کند و ما نباید با صحبت‌های علنی وعمومی شهرداری را تضعیف کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد:  در شرایطی هستیم که نیمی از عمر شورا سپری شده و نیاز به حمایت یکپارچه وجدی از حناچی وجود دارد تا در دوسال آینده بتواند اقدامات عملی و عینی موفقی را به ثمر بنشاند تا شورای پنجم کارنامه پرباری برای ارائه به مردم داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.