صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / درخواست مجلس برای استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در توسعه پالایشگاه‌ها
درخواست مجلس برای استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در توسعه پالایشگاه‌ها

درخواست مجلس برای استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در توسعه پالایشگاه‌ها

کسب و کار نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به‌منظور استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای توسعه پالایشگاه‌ها، به مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشته شده که هنوز پاسخ نداده‌اند، زمانی که پاسخ ایشان را دریافت کنیم در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا,  در جریان طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی که امروز (دوشنبه، سوم تیرماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شد، نمایندگان با پیشنهاد سید فرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف عبارت «صندوق توسعه ملی موظف است به این مجوزها تعهد تنفس خوراک ارائه کند» موافقت کردند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز درباره این بند گفت: به دلیل اینکه صندوق توسعه ملی در این بند موظف شده به مجوزهای تنفس خوراک اجازه بهره‌برداری بدهد، اشکال قانون اساسی وجود دارد.
وی افزود: برداشت از صندوق توسعه ملی نیاز به اذن مقام معظم رهبری دارد. درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی در این زمینه (توسعه پالایشگاه‌ها) را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده‌ایم تا در صورت موافقت اشکالات آن برطرف شود.
ارجاع طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی
رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به تعیین تکلیف نشدن اصلاحات و وجود برخی اشکالات قانونی در طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، پیشنهاد ارجاع مواد آن به کمیسیون انرژی مجلس را به رأی گذاشت که نمایندگان نیز با ۱۶۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن علنی، با این پیشنهاد موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی دیروز (یکشنبه، دوم تیرماه) مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را تصویب کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.