صفحه اصلی / اسلایدر / گام های قطعی وزارت صمت برای حمایت از تولید
گام های قطعی وزارت صمت برای حمایت از تولید

مشاور وزیر و رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن اعلام کرد

گام های قطعی وزارت صمت برای حمایت از تولید

مشاور وزیر و رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با اشاره به سه گام قطعی وزارت صمت برای حمایت از تولید، گفت: جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن امسال در واقع پنجمین سال همکاری دولت و بخش خصوصی در اجرای این مراسم است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا فیاض در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت اعلام برنامه های مراسم روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، تصریح کرد: روز دهم تیرماه در تهران، صنعتگران، معدنگاران و کارافرینان صنعت و معدن گرد هم می آیند و امسال بیست و سومین سال بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن است.
وی با بیان اینکه امسال پنجمین سال همکاری دولت و بخش خصوصی در اجرای مراسم روز صنعت و معدن است، تصریح کرد: مروری بر دستاوردهای سال ۹۷ و معرفی کارآفرینان شاخص و کسانی که قدم‌های موثری برای تولید و صنعت و معدن کشور برداشته اند، هدف برگزاری مراسم است.
تجلیل از چهره های شاخص در ۱۵ رشته صنعتی و معدنی
رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با اعلام اینکه در ۱۵ رشته صنعتی و معدنی چهره های شاخص معرفی و تجلیل خواهند شد،گفت: با تأکید وزیر صمت، برگزیدگان از خدمات حمایتی نیز برخوردار خواهند شد.
فیاض اضافه کرد: حدود ۵۰ تا ۵۵ نفر در این ۱۵ رشته به عنوان منتخب معرفی می شوند.
وی گفت: کتاب برگزیدگان روز صنعت و معدن تا پایان سال چاپ و در اختیار رسانه ها و مردم قرار خواهد گرفت.
رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن بیان کرد: ۳۶۴ روز فعالان تولید و صنعت تلاش و کار کردند و در یک روز که به اسم صنعت و معدن است، ما باید از تلاش آن ها تجلیل کنیم.
خدمات حمایتی برای برگزیدگان روز صنعت و معدن
فیاض با اعلام اینکه امسال یک هزار میلیارد تومان پروژه در بخش های صنعتی و معدنی مورد بهره برداری قرار می گیرد، افزود: خدمات حمایتی از تجلیل شدگان و برگزیدگان روز صنعت و معدن در بخش های مختلف از جمله اداری هدف گذاری شده است.
وی با یادآوری اینکه پیشکسوتان عرصه تولید در این چند دوره برگزاری مراسم روز صنعت و معدن تجلیل شدند، افزود: تشکلهای بخش خصوصی استعدادهای گمنام بخش تولید را معرفی کنند تا مورد تجلیل قرار بگیرند، رسانه ها در این زمینه هم می توانند کمک کنند.
رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: وزارت صمت امسال سه گام قطعی را به عنوان سیاست دارد، در گام اول تلاش مان این است که هیچ واحد صنعتی فعالی، تعطیل یا نیمه تعطیل نشود.
فیاض گام دوم را فعال کردن ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و رساندن آن ها به حداکثر تولید دانست و ادامه داد: گام سوم فعالسازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و رساندن آنها به ظرفیت تولید است.
وی همچنین بیان کرد: در جشن روز ملی صنعت و معدن در ۱۵ بخش که ۹ تا ۱۱ مورد آن بخش تخصصی تولید و ۴ بخش آن طرح ها و افراد هست، تجلیل انجام می شود.
رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: ۹ بخش تخصصی تولید شامل برق و الکترونیک، لوازم خانگی و فلزی، صنایع غذایی و دارویی و شیمیایی و سلولزی، خودرو و نیرومحرکه، ماشین سازی و تجهیزات، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع معدنی، اکتشافات معدنی و خدمات فنی و مهندسی هستند.
فیاض تصریح کرد: از طرح ها، شهرک های صنعتی، صنایع کوچک و خوشه های صنعتی نیز تجلیل می شود.

واحدهای صنعتی سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی
دبیرکل خانه صنعت، معدت و تجارت ایران گفت: صنعت کشور در یک سطح باور نکردنی از استقامت دارد نیازهای کشور را برطرف می کند.

به گزارش شاتا، سید محمدرضا مرتضوی در نشست خبری بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن تصریح کرد: دو سال است که در تحریم نیستیم، بلکه در محاصره کامل اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: تحمل مردم و کارگران و نقش صنعت و تولید در تامین نیازها، سبب محکم ایستادن مسئولان شده است.

دبیرکل خانه صنعت، معدت و تجارت ایران گفت: واحدهای صنعتی به عنوان سربازان خط مقدم این جنگ تحمیلی اقتصادی، نقش خود را به خوبی اجرا کرده اند.

مرتضوی افزود: جشن بزرگداشت روز صنعت و معدن در واقع جشن ایستادگی و پایمردی فعالان تولید و صنعت و مردم در مقابل تحریم های ظالمانه است.

وی اضافه کرد: صنعت کشور در یک سطح باورنکردنی از استقامت دارند نیازهای کشور را برطرف می کنند.

دبیرکل خانه صنعت، معدت و تجارت ایران با اشاره به برخی مشکلات فراروی تولید، بیان کرد: با دولت در طول سال در این باره گفتگو و جلسات مختلفی برگزار می‌کنیم اما روز صنعت و معدن فقط برای تجلیل و برگزاری جشن است و انتقادها را در این روز بیان نمی کنیم.

مرتضوی با تأکید بر ضرورت پیگیری فرارهای مالیاتی، گفت: هر چقدر فرار مالیاتی سخت تر شود، اقتصاد به سمت توسعه پایدار می رود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.