صفحه اصلی / استان ها / بیش از ۸۴ درصد از تریاک دنیا را افغانستان تولید می کند
بیش از ۸۴ درصد از تریاک دنیا را افغانستان تولید می کند

بیش از ۸۴ درصد از تریاک دنیا را افغانستان تولید می کند

کسب و کار نیوز : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 84 درصد از تریاک دنیا را افغانستان تولید می کند و عوامل سیاسی، اقتصادی و .. جوانان ما را مورد هجمه قرار داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, زندی در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۸۰۳ نوع ماده مخدر صنعتی را در دنیا ترویج داده اند که یکی از آنها شیشه است که سبب زوال عقل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امروز شاهد رشد ۳۸۴ درصدی تولید مواد مخدر صنعتی هستیم افزود: سن اعتیاد افزایش پیدا کرده و جوانانی که باید پویا و متفکر باشند اغلب به این مواد افیونی آلوده شده‌اند.
زندی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان در مسیر ترانزیت قرار دارد و بر اساس برآورد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، ۱۵۸ هزار نفر درگیر پدیده شوم اعتیاد هستند، خانواده ها باید بدانند امروز استکبار جهانی و در راس آن آمریکا، تلاش بر کشت و برداشت مواد مخدر دارند .
امروز هیچ ارگان و نهادی به تنهایی نمی‌تواند با مواد مخدر مبارزه کند اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تلاش برای استفاده از ظرفیت همه اقشار مردم و جامعه و متنفذین است .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۴ هزار شهید تقدیم نظام کرده که ۷۷۰ نفر از این تعداد شهدای مواد مخدر استان هستند و ۲۴۰۰ نفر در این مسیر مبارزه جانباز شده اند .
وی بیان کرد: سال گذشته و امسال ۸ سرشبکه مواد مخدر در سیستان و بلوچستان منهدم شده‌اند .

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.