صفحه اصلی / سرخط خبرها / ایتالیا ۲۰۰۰ اثر باستانی به برزیل امانت می‌دهد
ایتالیا ۲۰۰۰ اثر باستانی به برزیل امانت می‌دهد

پس از گذشت یک سال از حادثه آتش‌سوزی موزه ملی برزیل:

ایتالیا ۲۰۰۰ اثر باستانی به برزیل امانت می‌دهد

کسب و کار نیوز:پس از آتش‌سوزی سال گذشته موزه ملی برزیل، کارشناسان ایتالیایی برای همکاری در بازسازی آثار باستانی بازیابی شده از ویرانه‌های این موزه به برزیل سفر می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, پس از آن که آتش، ساختمان موزه ملی برزیل و صد‌ها اثر باستانی و گنجینه‌های تاریخی را نابود کرد،‌ ایتالیا برای کمک به بازسازی این موزه پیش قدم شده است.
مقامات ایتالیا تعداد قابل‌توجه‌ای اثر باستانی را برای مدت طولانی به موزه ملی برزیل امانت خواهند داد و کارشناسانی را برای همکاری در بازسازی آثار این موزه ارسال خواهند کرد.
طبق اظهارات مقامات رسمی ایتالیا، در مجموع ۲۰۰۰ اثر باستانی از موزه ملی باستان‌شناسی «ناپل» و منطقه تاریخی «هرکولانیوم» به برزیل امانت داده خواهند شد.
این پیشنهاد کمی پس از آن که «الکساندر کلنر»‌ مدیر موزه ملی برزیل برای دریافت حمایت به اروپا سفر کرد و برای بازسازی ساختمان ۲۰۰ ساله موزه ملی برزیل بودجه حمایتی جمع‌آوری کرد،‌ ارائه شد. در جریان آتش‌سوزی سال گذشته، حدود ۹۰ درصد از مجموعه آثار موزه ملی برزیل دچار خسارت شد. البته ارزشمند‌ترین اثر این موزه یعنی بقایای «لوسیا» که قدیمی‌ترین بقایای انسان کشف شده در قاره آمریکا محسوب می‌شود،‌ کمی پس از آتش‌سوزی بازیابی شد.
موزه ملی برزیل، به عنوان بزرگ‌ترین موزه تاریخ طبیعت آمریکای جنوبی و یکی از قدیمی‌ترین موسسات علمی برزیل شناخته می‌شود.
آثاری که از ایتالیا به مدت ۲۰ سال به برزیل منتقل خواهد شد شامل مجسمه‌ها، تابلو های نقاشی روم باستان نیز می‌شود. اولین مجموعه از این آثار سال ۲۰۲۰ به برزیل منتقل خواهند شد. این آثار تا زمانی که مراحل ساخت و بازسازی موزه ملی برزیل به اتمام برسد در موسسه فرهنگی ایتالیا و سفارت ایتالیا در «‌ریو» به نمایش گذاشته خواهند شد.
«کلنر» در ماه «می» بیان کرد :‌« این موسسه برای ادامه‌ی بقای خود به کمک مالی فوری ۲۵۰ هزار دلار نیاز دارد.»
دولت آلمان این مبلغ را بلافاصله پرداخت کرد و قول حمایت‌های بیشتری را داد.
پلیس فدرال برزیل اعلام کرده بود که آتش‌سوزی از کانال تهویه هوا معیوبی در طبقه همکف آغاز شده و به دلیل نبود تمهیدات امنیتی کافی شعله‌های آتش غیر قابل کنترل شده بودند.
این موزه که در سال ۱۸۱۱ به عنوان اقامتگاه پادشاه «جان ششم پرتغال» ساخته شده بود، برای سال‌های متمادی با کمبود بودجه مواجه شده بود. هزینه کلی بازسازی این موزه نزدیک به ۲۵ میلیون دلار برآورد شده است، اما هنوز هیچ برنامه‌ی دقیقی درباره زمان بازگشایی این موزه ارائه نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.