صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ساماندهی بازار توکن‌های امنیتی
ساماندهی بازار توکن‌های امنیتی

فناوری بلاک‌چین، بانک‌ها را توانمند می‌کند

ساماندهی بازار توکن‌های امنیتی

سال ۲۰۱۹ سال توکن‌های امنیتی (security tokens) خواهد بود. این نوع از توکن‌ها، شبیه اوراق بهادار سنتی هستند و از طریق دارایی‌های بادوام پشتیبانی می‌شوند. برای مثال، در پروژه‌های حوزه املاک و مستغلات، می‌توان با توکنیزه سازی دارایی‌های بزرگ املاک و مستغلات، نقدینگی ایجاد کرده و انجام فعالیت‌های مشارکتی را آسان‌تر کرد. استیبل‌کوین‌ها، که توسط ارزهای فیات پشتیبانی می‌شوند، نقش تاثیرگذاری در سال ۲۰۱۹ خواهند داشت. این ارزها امنیت زیادی دارند. آن دسته از تاجرانی که به دنبال پایداری هستند و از طرفی هم نمی‌خواهند از اکوسیستم رمزنگاری خارج شوند، می‌توانند با اطمینان خاطر از این ارزها استفاده کنند. همچنین برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک ابزار یا ذخیره ارزش پایدار هستند و قصد دارند از این ابزار برای انجام تراکنش‌های روزانه استفاده کنند، ارزهای پایدار گزینه مناسبی است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، به خاطر رونق چشمگیر ارزهای دیجیتال، اصطلاحاتی مانند “توکن”، “کریپتو کارنسی“، “عرضه اولیه سکه” و بسیاری دیگر به اصطلاحات رایج در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. در ایران نیز سال گذشته اولیه توکن با پشتوانه طلا در بلاک‌چین رونمایی شد. به رغم تحقق این امر هنوز در زمینه رمزارزها و ارزهای دیجیتال در کشور نقاط ضعف زیادی وجود دارد. مدیر سامانه عرضه اولیه توکن با پشتوانه طلا و بلاک‌چین خاطرنشان کرد: گام اصلی ما برای توکنایز کردن اموال مازاد بانک‌ها و سایر دارایی‌های نظام بانکی است و زمینه تولید ابزار جدید و نوین مالی را برای کشور رقم می‌زند. وی ادامه داد: تفاوت توکن نسبت به یونیت‌های سرمایه‌گذاری در آن است که توکن در قالب یک کیف پول و ابزار موبایلی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با توجه به سرعت مبادله در این ابزار، می‌توان شاهد تحول بود.

چشم‌انداز بانکداری در کشور متحول می‌شود

وحیدالله فاطمی، کارشناس رمزارز

دنیای امروز دنیای ورود روزانه فناروی های نوین و دیجیتال است. در هر بخشی که وارد می شویم مشاهده می کنیم که فناوری های دیجیتال به آن ورود کرده اند و باید پا به پای آنها جلو رفت. اگر در بخشی از این مسیر از قافله عقب بمانیم شاید به قیمت سالهای سال تمام خواهد شد که باید صرف جبران آن کنیم. در یان مورد هم زمان را از دست داده ایم و هم هزینه های کلانی را باید پرداخت کنیم. باید در شرایطی کشور را قرار دهیم که به سمت استفاده از رمز ارزها حرکت کن. درست همانند دیگر کشورهای پیشرو در این بخش باید سیستم را با این فناروی ها منطبق ساخت. از همه مهمتر سیستم بانکی باید برای استفاده از این فناوری ها و در این مورد یعنی رمزارزها انعطاف پذیری داشته باشد و این ابزار را مقابل خود نبیند. باید این تفکر بوجود آید که فناروی های نوین و ابزارهای دیجیتال برای هر چه بهتر کردن سیستم بانکی و کمک متقابل به بانکدار و مشتری ایجاد شده اند و در کنار آنها هستند. به عبارتی این ابزار برای رفاه مردم، کمک به خدمات‌رسانی بانک ها و دستیابی به فناوری بلاک‌چین است که می‌تواند بانک‌ها را توانمند کرده تا فناوری‌های نوینی را به مردم عرضه کنند بنابراین می‌توان با شجاعت تمام این توانمندی را نشان داد. فناوری بلاک‌چین، بانک‌ها را توانمند می‌کند و این فناروی امروز حرف اول را در دنیای دیجیتال می زند. ایجاد شفافیت ویژگی بارز این ابزار است که می تواند سیستم بانکی کشور را متحول سازد. یکی از این ابزارهای مورد استفاده توکن ها یا رمزهایی است که می توان بانک ها و مشتریان آنها را از نظر امنیتی پشتیبانی کند. از طرف دیگر این ابزار می‌تواند در این فضا به عنوان یک فرصت باشد که در بستر فناوری در اختیار ایران قرار گرفته و می‌تواند بخشی از تحریم‌ها را بی‌اثر کند. با استفاده از این توکن ها که نوعی رمزارز به شمار می روند خطر دزدیده شدن اطلاعات حساب مشتریان را به صفر می رساند.

این محصولات دیجیتال جدید می‌توانند مشکلات دنیای واقعی، از جمله تجربه کاربری ضعیف مشتریان بانکداری خرد و عدم به‌کارگیری نرم‌افزارهای حسابداری و سایر نرم‌افزارهای مربوط به شرکت‌های کوچک و متوسط برای جذب کاربر را برطرف کنند که در صورت تحقق این امر، چشم‌انداز بانکداری در کشور متحول می‌شود. به عنوان مثال، شاید سال قبل کسی باور نمی‌کرد که ایران به چنین هدفی دست یابد و کمتر از یک سال بتواند توکن را عرضه کند. تلاش های زیادی برای پیشبرد این هدف انجام شده و امروز هم شاهد انجام اقدامات زیادی در این بخش ها هستیم که می توان در صورت همکاری تمام دستگاه های مرتبط، ایران را به قطب دیجیتال آسیا تبدیل کرد. این پتانسیل در کشور وجود دارد و در صورت پیاده سازی درست و مناسب راهکارهای توسعه این بخش می توان جا پای کشورهایی مانند کره جنوبی و چین گذاشت. اما شروط مهمی برای تحقق این موضوع وجود دارد. ساماندهی بازار رمزارزها و تعریف یگ رمز ارز ملی برای ثبت در دنیا برای انجام معاملات بین المللی وجود دارد. امروز در کشور موضوع ساماندهی بازار توکن های امنیتی را داریم و از مدت دیگر باید برای ساماندهی و نوشتن قوانین رمزارزها وارد عمل شویم.

 

همچنین مطالعه کنید:

۳۶ هزار نفر در سال گذشته از طریق کاریابی ها مشغول کار شدند

به گزارش کسب و کار نیوز ، در سال‌های اخیر افزایش عرضه نیروی جوان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.