صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / توسعه کسب‌وکار با سامانه‌های اینترنتی مکان‌مند
توسعه کسب‌وکار با سامانه‌های اینترنتی مکان‌مند

توسط یکی از شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام شد

توسعه کسب‌وکار با سامانه‌های اینترنتی مکان‌مند

‌مهندسی سیستم‌های اطلاعات مکانی، یکی از شاخه‌های مهندسی نقشه‌برداری است. این گرایش با بهره‌گیری از تلفیق تکنولوژی اطلاعات مکانی و فناوری اطلاعات بستر مناسب در راستای تعامل سازنده اطلاعات توصیفی و داده‌های مکانی را برای افراد و سازمان‌ها به وجود می‌آورد.

به گزارش کسب و کار نیوز، فرشاد احمدی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: سامانه‌های اطلاعات مکانی و کاربرد سیستم‌های GIS در مدیریت شهری یک روش بهینه در توسعه کسب و کارها است. محصولات این شرکت نیز در حوزه شهرداری‌ها، معابر، املاک و اماکن با استفاده از تکنولوژی وب و موبایل بیشترین کاربرد را دارد. وی افزود: بخش دیگری از فعالیت‌ها به کاربرد سیستم‌های اطلاعات مکانی در بخش‌های بانکی اختصاص یافته و توسعه سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی با استفاده از استانداردهای جهانی متن باز (OSGEO) از دیگر فعالیت‌های این شرکت است. مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با معرفی دیگر محصولات این شرکت، گفت: یکی از محصولات در زمینه مدیریت نامگذاری اماکن و معابر است که ۱۶ شهرداری از این محصول استفاده می‌کنند. این محصول تمام فرآیند نام گذاری اماکن و معابر شهرها را پوشش می‌دهد. وی اضافه کرد: گستره فعالیت این محصول مبتنی بر نقشه شهر از مرحله درخواست توسط شهروندان و نهادها است و تمام مراحل اداری تا مرحله نصب تابلو را در قالب کارتابل در برمی‌گیرد.

احمدی اظهار کرد: سیستم مدیریت روسازی معابر (PMS) یکی دیگر از تولیدات شرکت است که شامل مکانیزه کردن گردش کار و فعالیت‌ها در زمینه نگهداری و مرمت آسفالت معابر از مرحله شناسایی و سنجش اتوماتیک خرابی با استفاده از دستگاه‌های دوربین و اپلیکیشن موبایل، ارزیابی، اولویت‌بندی، پیش‌بینی، بودجه‌بندی، ارجاع و مرمت خرابی را در بستر GIS و نقشه معابر انجام می‌دهد. وی ادامه داد: این سامانه در دو کلانشهر اصفهان و شیراز، نصب و قراردادهای برداشت خرابی‌های آسفالت منعقد شده است. با استفاده از این سامانه و سیستم برداشت مکانیزه در مدت زمان مناسب با هزینه کم تمام خرابی‌های آسفالت معابر شهر برداشته و به صورت آنلاین این مراحل وارد سیستم می‌شوند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و با اولویت‌بندی و بودجه‌بندی برای اجرا به شهرداری‌ها داده می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: استفاده از سامانه PMS در شهرداری‌ها باعث کاهش هزینه‌های سالانه نگهداری و مرمت و افزایش طول عمر آسفالت معابر می‌شود. احمدی خاطر نشان کرد: Web-GIS محصول دیگر با کاربرد عمومی برای نگهداری و مدیریت اطلاعات مکانی مورد نیاز سازمان‌ها است. وی درخصوص تولید محصول جدید، تصریح کرد: تولید سامانه GeoBI با همکاری یکی از بانک‌های مهم کشور در زمینه سیستم اطلاعات مکانی هوشمند بانک آغاز و نسخه اول آن راه‌اندازی شده است. نسخه کامل این سامانه تا ابتدای سال آینده به سیستم بانکی کشور ارائه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.