صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / فیسبوک از ارز رمز «لیبرا» رونمایی کرد
فیسبوک از ارز رمز «لیبرا» رونمایی کرد

فیسبوک از ارز رمز «لیبرا» رونمایی کرد

کسب و کار نیوز - شرکت فیسبوک اعلام کرد قرار است ارز رمزی مختص به خود را که با برنامه‌های این شرکت از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ یکپارچه است، با نام لیبرا عرضه کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا؛ لیبرا حاصل یک انجمن غیرانتفاعی متشکل از ۲۸ سازمان مختلف در سراسر جهاناست که با همین نام فعالیت می‌کنند. برخی از این سازمان‌ها شامل Mastercard، PayPal و Visa و همچنین Spotify، eBay و Uber هستند. بنابراین فیسبوک به تنهایی در خصوص نحوه عملکرد لیبرا تصمیم نمی‌گیرد و در کنار تمام ۲۸ عضو این انجمن اقدام می‌کند.

فیسبوک همزمان با لیبرا، خدمت جدیدی موسوم به کالیبرا نیز ارائه می‌کند که قرار است به عنوان کیف پول الکترونیکی عمل کرده و نگهداری، انتقال و دریافت این ارز رمزی را با هزینه بسیار اندک یا بدون هزینه انجام دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک امیدوار است با گذشت زمان کارکرد کالیبرا به گونه‌ای توسعه یابد که امکان پرداخت صورتحساب‌ها یا خرید قهوه را برای کاربران فراهم کند.

برخی از قانون‌گذاران جهان در خصوص ورود و فعالیت فیسبوک در فضای مالی به ویژه با توجه به مشکلاتی که در رابطه باحریم خصوصی کاربران این شرکت به وجود آمده است، نگرانی‌هایی را ابراز کرده و بر لزوم مقررات‌گذاری و نظارت بر عملکرد چنین شرکت‌هایی تاکید کرده‌اند.

به گفته زاکربرگ قرار است لیبرا در سال ۲۰۲۰ میلادی رسماً عرضه شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.