صفحه اصلی / استان ها / تحقق رویای آبادی با آبرسانی به مزارع منطقه سیستان
تحقق رویای آبادی با آبرسانی به مزارع منطقه سیستان
آبرسانی

تحقق رویای آبادی با آبرسانی به مزارع منطقه سیستان

کسب و کار نیوز :کارشناس بخش پایلوت طرح آبرسانی به منطقه سیستان گفت: اجرای طرح آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان موجب افزایش بهره وری آب تا 95 درصد می شود .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهری افزود: طرح ۴۶ هزار هکتاری آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان یکی از مهم ترین خدمات نظام است که هم اکنون بخش آزمایشی آن به بهره برداری رسیده است .
وی با اشاره به مزایای بزرگ این طرح ملی بخصوص بهره وری آب گفت: با توجه به اینکه در منطقه سیستان ۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد و در پی خشکسالی دو دهه ای مزارع خسارت صد در صدی دیده اند، تصمیم گرفتیم تا بخشی از طرح که قابلیت اجرایی داشت به بهره برداری برسد .
مهری افزود: طرح پایلوت در ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی اجرا شد و ۲ هزار و ۵۰۰ کشاورز از آن بهره مند شدند .
وی افزود: در این طرح یک حوضچه در هر مزرعه وجود دارد و با توجه به قرار گرفتن ایستگاه های پمپاژ، کشاورزان می توانند از آب بهره مند شوند .
طرح ۴۶ هزار هکتاری آبرسانی با لوله به دشت سیستان که با تاکید مقام معظم رهبری و با اعتبار ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی چند سالی است آغاز شده است، قرار است تا پایان امسال به بهره برداری کامل برسد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: با توجه به خشکسالی ها و کمبود بارش های استان لازم است وابستگی استان را به آب و خاک کاهش دهیم.
زورقی افزود: آب پایدار باعث توسعه و رونق در بخش کشاورزی این استان می شود .
وی بیان کرد: سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان به دشت سیستان رسیده و باعث خوشحالی مردم شده که امیدواریم با عبور از مشکل خشکسالی شاهد شکوفایی و توسعه کشاورزی در این منطقه باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان درخصوص اجرای طرح انتقال آب با لوله دشت سیستان بیان کرد: عمده عملیات اجرایی طرح انتقال آب تا مزارع ۲۰ هکتاری به اتمام رسیده و بزودی اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح مزارع یک هکتاری شروع خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.