صفحه اصلی / استان ها / برداشت اولین آناناس‌های کشور در چابهار
برداشت اولین آناناس‌های کشور در چابهار

برداشت اولین آناناس‌های کشور در چابهار

کسب و کار نیوز :رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در قالب طرح بررسی سازگاری آناناس و به منظور توسعه کشت آن درکشور تعداد ۵هزار اصله نهال کشت بافتی آناناس از کشور هندوستان وارد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, زورقی در جریان بازدید طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان شیلات کشور، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ،استاندار سیستان وبلوچستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان از گلخانه تحقیقاتی پرورش نهال کشت بافتی آناناس در چابهار افزود: در حال حاضر ۸۰۰ اصله نهال در ایستگاه تحقیقاتی چابهار و ۲۵۰۰ اصله نیز در ایستگاه تحقیقات باهوکلات به منظور تولید پاچوش و میوه نگهداری می‌شود بقیه نهالهای وارداتی به پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات ارسال شده است.
وی تأکید کرد: این طرح با حمایت و همکاری معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی و موسسه تحقیقات علوم باغبانی و سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با به نتیجه رسیدن مرحله تحقیقاتی، کشت این محصول تجاری در مناطق جنوبی استان که استعداد خاصی در این زمینه دارند توسعه خواهد یافت .
در جریان این بازدید تعدادی میوه آناناس تولیدی ایستگاه تحقیقاتی چابهار برداشت شد که اولین میوه های آناناس تولیدی کشور است.
همچنین عملیات اجرایی ۲ طرح بزرگ کشاورزی و شیلاتی در کنارک با حضور طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد .
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: این طرح ها شامل گلخانه هیدروپونیک ، آب شیرین کن و استخر پرورش میگو است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در وسعت ۷۵۰ هکتار در روستای گوردیم شهرستان کنارک اجرا می شود .
زورقی افزود: از این وسعت، ۲۰ هکتار آن مربوط به گلخانه هیدروپونیک با سرمایه گذاری ۸۸ میلیار ریال و ایجاد آب شیرین کن با صرف یک و نیم میلیون یورو است .
وی گفت: در ۷۳۰ هکتار دیگر هم ، ۲۲ مزرعه و در هر مزرعه ۱۶ استخر شامل ۱۳ استخر پرورش میگو و سه استخر ذخیره آب با صرف ۲۰۰ میلیارتومان ایجاد خواهد شد .
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، میزان اشتغالزایی این طرح ها را دو هزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیان کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.