صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / استاندارد ایران در رتبه ۲۱ جهان قرار دارد
استاندارد ایران در رتبه ۲۱ جهان قرار دارد

استاندارد ایران در رتبه ۲۱ جهان قرار دارد

معاون توسعه مدیریت ، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد کشور از ارتقای رتبه ایران به رتبه بیست و یکم جهان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید اشتری روز چهاشنبه در مراسم معارفه مدیران کل استاندارد مازندران در ساری افزود: با تصویب قانون جدید استاندارد در پایان سال ۹۶، استاندارد از نظر ساختاری ارتقا یافت که ارتقای بودجه را هم در پی داشت و نتیجه آن هم ارتقا جایگاه ما در جهان از ۲۲ به ۲۱ در سال گذشته بود.

وی با اعلام اینکه هزینه‌های رعایت استاندارد در همه بخش‌ها بسیار ناچیز است، گفت: اما همین هزینه‌های اندک اثرگذاری‌های بسیار زیادی دارد.

معاون سازمان استاندارد ایران همچنین بر ضرورت رعایت شاخصه‌های استاندارد ملی در تولید کالا در تمامی استان‌ها تاکید کرد و افزود: کالای تولیدی در یک استان فقط مربوط به آن استان نیست و در دیگر استان‌های کشور هم توزیع می‌شود.

اقتصادی مقاومتی و استاندارد صادراتی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران هم در این نشست گفت: در شرایط فعلی جامعه و برای تحقق اقتصاد مقاومتی، نیازمند افزایش صادرات هستیم.

حسن خیریان‌پور افزود: امسال به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و بخش خصوصی و دولتی باید برای رونق تولید تمرکز ایجاد کنیم اما نباید از کیفیت تولید، غفلت کرد.

وی ادامه داد: برای تکیه بر تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی، باید در کنار کمیت و افزایش تولید، بر کیفیت تولید متمرکز شویم و اداره کل استاندارد از دستگاه‌های نقش‌آفرین در این عرصه است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر ایجاد وجدان و تقوای کاری، گفت: در شرایط موجود از نیازهای اساسی در جامعه، اصل بهره‌وری است که مبتنی بر وجدان کاری باشد. باید مجهز به سلاح دانایی باشیم و برای ارتقای کیفیت و بهره‌وری نیازمند استفاده از فناوری‌های نوین هستیم.

خیریان‌پور خواستار احصاء مشکلات و ظرفیت‌ها شد و افزود: در این زمینه باید تسهیل‌گری و بهره‌وری مناسب داشته و از همه ظرفیت‌ها استفاده درست داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصاد مقاومتی به شدت نیازمند تقلیل هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت و کمیت هستیم، اظهار داشت: در این شرایط نیازمند افزایش صادرات هستیم و این کار را می‌توان با برندسازی انجام داد.

در این مراسم مسعود جوادی مدیرکل پیشین سازمان استاندارد مازندران، تودیع و علی امینی به عنوان مدیرکل جدید استاندارد مازندران معارفه شد.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.