صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۱۷ هتل در استان قزوین در دست احداث است
۱۷ هتل در استان قزوین در دست احداث است

۱۷ هتل در استان قزوین در دست احداث است

کسب و کار نیوز:معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: در حال حاضر ۱۷ هتل به همراه یک میهمان پذیر (طرح توسعه) و ۱۳ اقامتگاه بوم گردی در استان در دست ساخت است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, علیرضا زمانی  افزود: هتل های در دست ساخت در استان به طور مجموعه دارای یک هزار و ۵۶۶ تخت هستند.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: در حال حاضر سه هتل پنج ستاره با مجموع ۶۰۰ تخت، چهار هتل چهارستاره با مجموع ۵۸۸ تحت، سه هتل سه ستاره با مجموع ۱۷۷ تخت، ۲ هتل ۲ ستاره با مجموع ۷۹ تخت و چهار هتل یک ستاره با مجموع ۸۶ تخت و یک هتل آپارتمان با ۳۶ تخت در استان در دست ساخت است.
وی اظهار داشت: طرح توسعه یک میهمان پذیر در قزوین نیز که در حال اجراست شامل ۳۰ تخت جدید است و اقامتگاه های بوم گردی در دست احداث نیز عمدتاً در الموت شرقی قرار دارند.
زمانی به وضعیت احداث این هتل ها نیز اشاره کرد و گفت: هتل های پنج ستاره در مجموع دارای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی، هتل های چهار ستاره بالای ۳۰ درصد، هتل های سه ستاره ۳۰ درصد، هتل های ۲ ستاره بالای ۵۰ درصد، هتل های یک ستاره بالای ۷۰ درصد و هتل آپارتمان در دست ساخت نیز دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار داشت: طرح توسعه میهمان پذیر در قزوین نیز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
این مسئول با بیان اینکه بیشتر هتل های در دست ساخت در مرکز استان هستند، افزود: با این وجود ۲ هتل چهار ستاره در تاکستان و آبگرم، ۲ هتل سه ستاره در تاکستان و الوند، یک هتل ۲ ستاره در کوهین و سه هتل یک ستاره در الموت شرقی در حال احداث هستند.
وی اظهار داشت: یکی از هتل های ۲ ستاره در ساخت در قزوین نیز در یک مکان تاریخی (گرمابه) در حال احداث است.
زمانی همچنین گفت: پیش بینی می شود هتل های زیر پنج ستاره در دست ساخت در قزوین تا سال های ۹۸ و ۹۹ مورد بهره برداری قرار بگیرند اما زمان بهره برداری از هتل های پنج ستاره بین سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پیش بینی می شود.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین به وضعیت هتل ها و مراکز اقامتی دارای پروانه بهره برداری و فعال استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۱۵ میهمان پذیر و هفت اقامتگاه بوم گردی در استان با ظرفیت یک هزار و ۴۹۸ تخت فعال هستند.
وی یادآور شد: از بین ۱۶ هتل فعال در استان یک مورد چهار ستاره با ۸۰ تخت، سه مورد چهار ستاره با مجموع ۲۳۸ تخت و هفت مورد ۲ ستاره با مجموع ۳۴۵ تخت و سه مورد یک ستاره با ۸۶ تخت هستند.
این مسئول گفت: ظرفیت پذیرش اقامتگاه های بوم گردی فعال استان نیز ۹۲ نفر است.

همچنین مطالعه کنید:

چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اقتصادی؛ رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.