صفحه اصلی / استان ها / ۱۰۰ واحد پرواربندی گوساله در سیستان و بلوچستان غیر فعال هستند
۱۰۰ واحد پرواربندی گوساله در سیستان و بلوچستان غیر فعال هستند

۱۰۰ واحد پرواربندی گوساله در سیستان و بلوچستان غیر فعال هستند

کسب و کار نیوز :سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاری در واردات دام از مرزهای سیستان و بلوچستان صرفه اقتصادی بالا دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, بندانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۲۱۵ واحد پروار بندی گوساله در این استان وجود دارد که حدود ۷۴ هزار رأس ظرفیت دارند.
وی با بیان اینکه اکثر واحدهای پرواربندی گوساله سیستان و بلوچستان غیر فعال هستند افزود: هم اینک ۱۰۰ واحد پرواربندی گوساله در این استان به طور کامل غیر فعال هستند و ۵۶ واحد فعال نیز با توجه به واردات دام به عنوان قرنطینه موقت استفاده می‌شود.
بندانی ادامه داد: همچنین ۵۹ واحدپرواربندی گوساله باقی مانده در سیستان و بلوچستان به طور نیمه فعال فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: ۱۶ گاوداری صنعتی شیری در سیستان و بلوچستان وجود داشت که با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله هم اینک ۲ واحد آن فعال، هشت واحد غیر فعال و ۶ واحد نیز نیمه فعال است.
وی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان تنها استان وارد کننده دام زنده به کشور محسوب می‌شود بستری مناسبی برای سرمایه گذاران این حوزه وجود دارد تا با وجود کشتارگاه‌ها و واحدهای پرواربندی موجود در منطقه مبادرت به واردات دام کنند.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سرمایه گذاری در واردات دام به دلیل فراوانی دام ارزان در کشورهای همسایه نیاز کشور به گوشت قرمز سودآوری کلان را برای فعالان این بخش به ارمغان خواهد داشت.
وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ظرفیت‌های لازم توانایی تأمین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.