صفحه اصلی / استان ها / افزایش شکارها با اسلحه‌های مجاز
افزایش شکارها با اسلحه‌های مجاز

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی خبر داد

افزایش شکارها با اسلحه‌های مجاز

کسب و کار نیوز: مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد از تخلفات کشف در حوزه محیط زیست استان با اسلحه مجاز صورت می‌گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ‌علی اصغر مطهری تاکید کرد: در این استان تعداد شکارهای غیر مجاز با اسلحه‌های دارای مجوز ارتباط مستقیم دارد.
وی افزود: افزایش صدور مجوز برای سلاح‌های شکاری سبب شده تا شکارهای غیرمجاز نیز در استان افزایش یابد.
مطهری با اشاره به ارائه پیشنهادی به سازمان‌های ذی ربط مبنی بر اینکه قبل از ارائه مجوز سلاح، از این اداره کل استعلام گرفته شود، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود که می‌توان با گرفتن استعلام از این اداره کل، افراد خاطی که پرونده تخلف شکار غیرمجاز داشته‌اند را از صدور مجوز سلاح تا مدت زمان مشخص محروم کرد.
وی بیان کرد: افراد خاطی نیز هستند که در شروع به شکار دستگیر شده اما برای آنها پرونده تخلفی تشکیل نشده است که با استعلام از این اداره کل می‌توان آنها را در لیست سیاه به منظور خودداری از صدور مجوز برای سلاح آنها قرار داد.
این مقام مسئول اظهار کرد: مشاهده شده که تعدادی از افراد که توان مالی خوبی ندارند نیز دارای سلاح مجوز دار هستند که به خوبی مشخص است که این سلاح برای امر شکار است.
وی تاکید کرد: باید قانون صدور مجوز برای سلاح‌های شکاری سخت گیرانه تر باشد تا افراد خاطی که اقدام به امر شکار بدون پروانه و مجوز می‌کنند کار برای آنها سخت‌تر شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.