سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / سیستان و بلوچستان یکی از محورهای اصلی گردشگری کشور است
سیستان و بلوچستان یکی از محورهای اصلی گردشگری کشور است

سیستان و بلوچستان یکی از محورهای اصلی گردشگری کشور است

کسب و کار نیوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت به قرار گرفتن این استان به عنوان محور اصلی و پایلوت گردشگری کشور باید ظرفیت‌های موجود آن از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, علیرضا جلالزایی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: منطقه ساحلی دَرَک از جمله مکان‌هایی است که به عنوان نقطه مهم هدف گردشگری از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و می تواند به عنوان پایلوت گردشگری در توسعه پایدار منطقه نقش مهمی ایفا کند.
وی افزود: قرار است زیرساخت‌هایی توسط بخش خصوصی ایجاد شود که در سفر اخیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کلنگ یکی از این پروژه‌ها به زمین زده شد و این اقدام مقدمه‌ای برای سرمایه‌گذاری در آینده خواهد بود تا سرمایه گذاران جذب و با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و فراهم کردن امکانات اولیه برای گردشگران حضور آنها را بیشتر کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به چابهار بازدیدها و نشست‌های مختلفی صورت گرفت که رضایت فعالان گردشگری و سرمایه گذاران بخش خصوصی و دستاوردهای خوبی از جمله توسعه صنعت گردشگری به لحاظ سرمایه گذاری در چابهار، کنارک و درک را به همراه داشت.
وی بیان کرد: توسعه سواحل مکران از مباحث جدیست که هم مقام معظم رهبری و هم مسئولان و دولتمردان به آن اهتمام می‌ورزند و سواحل مکران از جمله پروژه‌هایی است که توجه و نگاه بسیار مثبتی به آن معطوف شده و می‌تواند اقدامات خوبی را توسط دولت و بخش خصوصی به همراه داشته باشد.
جلالزایی تاکید کرد: باید با حضور مشاوران و افراد صاحب نظر در عرصه گردشگری و تولیدات کیفی استان در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و غیره اتفاقات مناسبی رخ دهد و این رشته ها به صورت تحقیقی، یقینی و علمی پیش برود تا سبب توسعه پایدار در منطقه شود.
وی گفت: از مهمترین برنامه‌های سالجاری که در دستور کار قرار گرفته، پیگیری برای برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند است تا بتوانیم آن را با یک هدف کاملاً مشخص در جهت توسعه گردشگری و شاخص‌ها و زیرساخت‌های لازم برگزار کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برگزاری اولین جشنواره فرهنگی، هنری و گردشگری ساحل نشینان کشور در چابهار با محوریت هفت استان ساحلی از جمله بوشهر، هرمزگان، گلستان، گیلان، مازندران و خوزستان از دیگر برنامه‌های مهم در دستور کار این اداره کل است که مقرر شد در این جشنواره هر شب یکی از این استان‌ها ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: قطعاً این ۲ برنامه تأثیرات زیادی در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان و کشور خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

احیا و توسعه ۴۹۳ معدن کوچک مقیاس در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، طبق اعلام ایمیدرو، این سازمان با همکاری وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.