صفحه اصلی / سرخط خبرها / سکه روم باستان با قیمت نجومی فروخته شد
سکه روم باستان با قیمت نجومی فروخته شد

سکه روم باستان با قیمت نجومی فروخته شد

کسب و کار نیوز: یک قطعه سکه طلای یک‌هزار و ۷۰۰ ساله که چهره «الکتوس» از فرمانروایان روم باستان بر آن نقش بسته، در حراجی در لندن به قیمت ۷۰۰ هزار دلار فروخته شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, قیمت اولیه این سکه بین ۹۰ هزار تا ۱۲۷ هزار دلار تخمین زده شد، اما یک مجموعه‌دار ناشناس در نهایت قیمت نهایی ۷۰۰ هزار دلار را برای آن پیشنهاد کرد.
الکتوس وزیر دارایی بریتانیای روم بود که با قتل «کاراسیوس» امپراطور وقت، تاج و تخت را از آن خود کرد. وی که به هدایت تمهیداتی برای ضمیمه کردن بریتانیا به امپراطوری روم معروف است، امروزه به شوخی به عنوان اولین طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برشمرده می‌شود.
دیگر سکه‌های مربوط به آن دوران، در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود. سکه فروخته شده در زمین های اطراف «کنت» در انگلستان کشف شد و کاشف سکه، آن را پس از چند بار تلاش ناموفق، با استفاده از یک فلزیاب پیدا کرد.
گمان می رود این اولین سکه طلایی است که به دستور الکتوس ضرب شد. تنها ۲۴ سکه منقش به چهره الکتوس در سراسر جهان موجود است.مورخان اطلاعات اندکی در مورد الکتوس دارند، اما وی ازسال‌های ۲۹۳ تا ۲۹۶ پس از میلاد حکومت کرد و در جریان نبردی به دست نیروهای وفادار به «کنستانتین یکم» امپراطور روم مغلوب و کشته شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.