صفحه اصلی / استان ها / رکوردزنی بانوی مرزنشین‌ در برداشت پیله تر ابریشم در کشور
رکوردزنی بانوی مرزنشین‌ در برداشت پیله تر ابریشم در کشور

رکوردزنی بانوی مرزنشین‌ در برداشت پیله تر ابریشم در کشور

کسب و کار نیوز: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از خرید ۴۰ تن پیله ابریشم تولید شده در این استان توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی مبارکی  با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری ۲۰۰ تن پیله ابریشم در استان تولید شود، گفت: این میزان در سال گذشته ۱۰۸ تن بوده است.
وی تصریح کرد: خرید تضمینی قیمت پیله ابریشم در سال گذشته هر کیلو ۳۵ هزار تومان بوده این درحالیست که این رقم در سال جاری به ۸۵ هزار تومان رسیده است.
مبارکی ادامه داد: به منظور جلوگیری از متضرر شدن نوغان داران، این سازمان بخش خصوصی را وارد عرصه کرده است که توسط یک نفر تاکنون ۴۰ تن پیله ابریشم خریداری شده است.
وی اظهار کرد: در سال جاری یک بانوی مرزنشین در شهرستان راز و جرگلان با برداشت ۵۷ کیلوگرم پیله تر ابریشم از هر جعبه نوغان، موفق به شکستن رکورد کشور در این زمینه شد.
این مقام مسئول به توسعه توتستان‌ها در این استان اشاره و بیان کرد: در قالب یکپارچه سازی ۵۰ هکتار باغ ایجاد شده که ۲۰ هکتار فقط مختص به توت بوده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن تاکنون اقدامات بسیار خوبی نیز در حوزه غرس و به بار نشستن تک درختان توت در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان نیز انجام شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: توسعه توتستان‌ها موجب شد تا توزیع تخم‌ها نوغان از دو هزار و ۵۶۰ جعبه در سال گذشته به چهار هزار و ۹۶۰ جعبه برسد.

همچنین مطالعه کنید:

هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.