چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / درختان در بند رها ‌می‌شوند
درختان در بند رها ‌می‌شوند

درختان در بند رها ‌می‌شوند

کسب و کار نیوز :‌معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری خمینی‌شهر گفت: درختان کهنسال خمینی‌شهر که در حصار آسفالت گرفتار شده‌اند، آزاد می‌شوند، به طوری که ظرف یک ماه گذشته حدود یکصد اصله درخت از بند آسفالت رها و اصلاح شده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ‌مرتضی خلیلی با اشاره به این حقیقت که درختان ریه‌های زمین هستند و سال‌ها زمان لازم است تا درختی تنومند قد بکشد، گفت: حفظ و گسترش فضای سبز شهری به خصوص درختان از اولویت‌های مهم مدیریت شهری است.
معاون عمرانی شهرداری خمینی‌شهر افزود: حفاظت از محیط زیست و حمایت و اصلاح و مواظبت و مسئولیت در قبال آن از موضوعاتی است که رابطه نزدیک و تنگاتنگی با جامعه و سبک زندگی دارد. رشد و توسعه نیازهای بشری نباید به بهای نابودی منابع طبیعی تمام شود.
وی در مورد حفظ درختان خمینی‌شهر گفت: درختان کهنسال و قدیمی یکی از سرمایه‌های اصلی در حوزه فضای سبز شهر محسوب می‌شوند و شهرداری برای حفظ و نگهداری آن‌ها اهتمام ویژه‌ای دارد.
خلیلی گفت: تعدادی از درختان شهر به دلیل عملیات عمرانی سال‌های قبل در میان بتن و آسفالت جوی‌ها و کف خیابان‌ها به محاصره درآمده بودند که با پیگیری‌های انجام شده این درختان شناسایی و نسبت به اصلاح و ایجاد تشتک برای آن‌ها اقدام شده است.
وی افزود: ظرف یک ماه گذشته حدود یکصد اصله درخت از بند آسفالت رها و اصلاح شده‌اند. تشتک‌ها بنا به محل وقوع درخت، عرض معبر و پراکندگی درختان به سه شیوه تشتک دایره‌ای، منحنی یا قوسی و همچنین تشتک خطی یا مستقیم اجرا می‌شود. تاکنون راستای بدنه گاردر غربی، میانی و شرقی دور درختانش آزاد شده و اجرای تشتک از روبروی مسجد آقاعلی اکبر شروع و تا انتهای گاردر شرقی و محله کهندژ انجام شده است.
معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری خمینی‌شهر افزود: اجرای تشتک پس از انجام درختان محله کهندژ، مسیر گاردر میانی و غربی و سپس کل محلات شهر است.
خلیلی تعداد کل درختان گرفتار شده در آسفالت را ۱۵۰۰ اصله درخت برآورد کرد و افزود: از تمام شهروندان و دوستداران محیط زیست دعوت می‌کنیم چنانچه علاقه‌مند به همکاری برای جانمایی درختان به منظور تسریع در پیشرفت کار هستند؛ در ساعات اداری به واحد عمران شهرداری مراجعه و نقشه محل مورد فعالیت را تحویل بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.