صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی صرف حوادث طبیعی می‌شود
۱۵ درصد تولید ناخالص ملی صرف حوادث طبیعی می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات در حوادث و بلایا:

۱۵ درصد تولید ناخالص ملی صرف حوادث طبیعی می‌شود

کسب و کار نیوز: رئیس مرکز تحقیقات در حوادث و بلایا، گفت: حدود ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی در بحث حوادث طبیعی هزینه می‌شود که باید برای مدیریت حوادث برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، حمیدرضا خانکه رئیس مرکز تحقیقات در حوادث و بلایا در حاشیه نهمین کنگره بین‌المللی سلامت در حوادث و بلایا و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور ما ایران یکی از کشورهای حادثه‌خیز در دنیا محسوب می‌شود،گفت: این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد باید یکی از اولویت‌های تمام جامعه توجه به حاکمیت خطر و کاهش احتمال آسیب‌دیدگی در هنگام بروز حادثه باشد.

وی با تأکید بر اینکه توجه به ریسک‌پذیری بالا باید از اولویت‌های کشور باشد گفت: تمام بیمارستان‌ها، مدارس و ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند باید برنامه‌ای برای پیشگیری از بروز حوادث و بلایا داشته باشند.

وی تصریح کرد: عوامل خطر باید در تمامی این مراکز شناسایی شده و برنامه‌ریزی مناسبی برای مدیریت آن‌ها صورت گیرد.

خانکه گفت: بدون شک تدوین برنامه مناسبی برای مدیریت حوادث و کاهش تلفات ناشی از آن هزینه‌ای را به کشور تحمیل خواهد کرد اما بدون شک حفظ جان چند نفر از هموطنان کشورمان و کاهش هزینه‌هایی که بعد از بروز حادثه به کشور ما تحمیل خواهد شد ارزش پرداخت آن را دارد.

رئیس مرکز تحقیقات در حوادث و بلایا با اشاره به اینکه لازم است تمام سازه‌ها باید برای حوادث احتمالی ایمن‌سازی شده باشند تصریح کرد: سرزمینی مثل کشور ایران که ۹۳ درصد از زمین‌های آن در خطر بروز زلزله و ۵۰ درصد در معرض بروز سیل قرار دارند و چیزی حدود ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی آن در بحث حوادث طبیعی هزینه می‌شود، باید برای مدیریت حوادث طبیعی برنامه بهتری داشته باشند و هزینه و بودجه بیشتری را در نظر بگیرند.

خانکه با تأکید بر اینکه باید عالی‌ترین مقام‌های کشور به دنبال برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات ناشی از حوادث و بلایا باشند و در این امر با ما مشارکت کنند گفت: باید شواهد علمی در این حوادث مورد بررسی قرار بگیرند و یک برنامه جامع برای مدیریت حوادث مبتنی بر شواهد علمی تدوین شود.

وی گفت: تحریم‌ها در زمان وقوع سیل مشکلاتی را برای ما به وجود آورد اما با برنامه‌ریزی لازم از این حادثه سربلند خارج شدیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.