صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / مبارزه با آفت ملخ در بیش از ۱۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی
مبارزه با آفت ملخ در بیش از ۱۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

مبارزه با آفت ملخ در بیش از ۱۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

کسب و کار نیوز :‌مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از انجام عملیات مبارزه با آفت ملخ بومی در بیش از ۱۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, جعفر وحدت در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری مبارزه با آفت ملخ بومی استان در یکهزار و ۹۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ارومیه و سردشت انجام شده است و این عملیات همچنان تداوم دارد که ین اقدام بیشتر در مراتع و نقاط مرزی انجام می‌شود که در سردشت مشرف به جنگل‌ها است.
وی اضافه کرد: کانون کوبی یکی از مهمترین اقدامات در راستای کنترل این آفت است که در نقاط مرزی و صعب العبور به سختی انجام می‌شود و مقابله را با دشواری‌هایی مواجه کرده است.
وحدت ادامه داد: در این اقدام از انواع سمپاش‌ها استفاده می‌شود و در صورت نیاز از سازمان حفظ نباتات کشور نیز مساعدت‌های لازم به‌عمل می‌آید.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: هجوم ملخ‌ها در آذربایجان غربی با ملخ‌های جنوب کشور بسیار متفاوت است و ملخ‌های این استان اکثراً بومی منطقه هستند که فقط در صورت مطلوب شدن شرایط کانون‌های منطقه‌ای افزایش می‌یابند.
وحدت با اشاره به مبارزه سالانه با ملخ‌ها به عنوان وظایف سازمانی گفت: این آفت از محصولات زراعی و باغی، درختان جنگلی و مراتع و سرسبز تغذیه می‌کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: از جمله مهمترین این عوامل خسارت زا می‌توان به کرم سیب، خوشه خوار انگور، کرم آلو، انواع کنه‌ها، لکه سیاه سیب، انواع سفیدک‌ها، شانکر ها و … بیماری‌های سبزی و صیفی و جالیز و علف‌های هرز اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.