صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۶۷ رشته صنایع دستی در کاشان فعال است
۶۷ رشته صنایع دستی در کاشان فعال است

یک مسئول خبر داد:

۶۷ رشته صنایع دستی در کاشان فعال است

کسب و کار نیوز:رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: از مجموع 290 هنر دستی شناخته در ایران، 67 هنر در منطقه کاشان فعال است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهران سرمدیان امروز (پنج شنبه) در آیین روز صنایع دستی در کاشان، اظهار کرد: طی یک دهه گذشته، ۱۲ رشته از صنایع دستی این منطقه نشان اصالت یونسکو و ۳۳ رشته نیز نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را به دست آورده اند.
وی افزود: با هدف توسعه و رونق صنایع دستی بازارچه دائمی در محور تاریخی کاشان راه اندازی شده است، زیرا بازارهای روزانه با توجه به تنوع زمان حضور گردشگران و کاهش گردشگر در سه ماهه دوم سال، فرصت مناسب برای معرفی صنایع دستی نیست.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با اشاره به معرفی کاشان به عنوان شهر ملی نساجی سنتی، تصریح کرد: سال گذشته، چهار نشان بین‌المللی صنایع دستی سنتی به رشته‌های زری بافی، شر بافی و مخملبافی کاشان رسید.
سرمدیان گفت: در این آیین از عباس مهندس، عباس عصار فینی، محمد جاری پور، حسین تسلطی، علیرضا هاشم زاده، غفار سردابی، علی محمد صحرایی و اکبر امامیان به عنوان پیشکسوت صنایع دستی تجلیل شد.
وی افزود: همچنین تقدیر از حسین زارعی، حسن شب خوان، علی خباز نشلجی، امیرحسین شیرخدایی، مهدی محتشمی، علیرضا خراسانی زاده، زهرا الهام نیا، منا آذرنوش و عباسعلی بهی هنرمندان جوان صنایع دستی از دیگر برنامه های این آیین بود.
به گزارش ایسنا، بیش از یک هزار نفر از شهروندان کاشان در ۶۷ کارگاه صنایع دستی و هنرهای زینتی این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و آیین گرامیداشت روز صنایع دستی در مرکز هنرهایی سنتی و صنایع دستی کاشان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.