صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / هدفم رسیدن به سکوهای آسیایی و جهانی است
هدفم رسیدن به سکوهای آسیایی و جهانی است

قهرمان پرش طول جوانان ایران؛

هدفم رسیدن به سکوهای آسیایی و جهانی است

کسب و کار نیوز: قهرمان پرش طول جوانان ایران گفت: شکستن رکورد جوانان ایران گام اول برای رسیدن به آرزوهای آینده ورزشی من است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ریحانه مبینی اظهار کرد: با تلاش و کمک مربی‌ام در آران و بیدگل حسن بادپی در طول چند سال گذشته توانستم پله‌های ترقی را طی کنم و جایگاه فعلی را مدیون همراهی و دلسوزی این مربی و تلاش اداره ورزش و جوانان و آقای فردنژاد که در حد توان ما را یاری کردند هستم.
وی افزود: از ۱۱ سالگی به ورزش دو و میدانی علاقه‌مند شدم و پس از ۴ تا ۵ سال به صورت حرفه‌ای به رشته پرش طول پرداختم و با تمرین زیاد توانستم در مسابقات مختلف به مقام‌های برتر دست پیدا کنم و به عضویت تیم ملی درآیم.
قهرمان پرش طول جوانان ایران به هم‌زمانی ورزش و تحصیل و رابطه این دو اشاره کرد و گفت: علی‌رغم ذهنیت خیلی از مردم که ورزش را عامل دوری و بازدارندگی از تحصیل می‌دانند به نظر بنده ورزش کردن در بسیاری از موارد به بنده کمک کرد تا با نشاط بیشتری به کسب علم بپردازم و ورزش را در کنار تحصیل تا مرز قهرمانی بین‌المللی ادامه دهم.
مبینی به مسابقات اخیر لیگ طلایی ایران اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست مسابقات لیگ طلایی دوومیدانی بانوان که هفته قبل انجام شد، توانستم در ماده پرش طول با رکورد ۵.۹۵ متر رکورد ملی ایران را بشکنم و رکورد ورودی مسابقات بین‌المللی کازانف قزاقستان را به دست آورم.
وی ادامه داد: هدف اول من خدمت به کشورم در لباس ورزش و علم است، بنده دانشجوی سال اول دندانپزشکی دانشگاه اصفهان هستم و آرزو دارم فرد مؤثری برای جامعه باشم و دل مردم را شاد کنم.
قهرمان دو و میدانی جوانان ایران گفت: نبود مربی خانم در رشته پرش طول و نبودن رقیب در این ماده از چالش‌های بنده برای ورزش است. نبودن رقیب هم به خستگی منجر می‌شود و هم سنجش درستی از توان واقعی را نشان نمی‌دهد.
وی ادامه داد: دید سنتی به دختران، نبودن امکانات مناسب و استاندارد ورزشی، نداشتن باور دختران به اثرگذاری در اجتماع و کمبود مربی متخصص و فعال در حوزه بانوان از چالش‌های نسل جوان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.