صفحه اصلی / اسلایدر / افت ۳۰ درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال ۲۰۱۸
افت ۳۰ درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال ۲۰۱۸

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام کرد

افت ۳۰ درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال ۲۰۱۸

کسب و کار نیوز: کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد جذب سرمایه گذاری خارجی ایران در سال ۲۰۱۸ با افت ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل(آنکتاد) در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های سرمایه گذاری مستقیم خارجی از افت ۳۰ درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال ۲۰۱۸ خبر داده است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل هر ساله برآورد خود از میزان سرمایه گذاری خارجی در کشورهای مختلف جهان طی سال قبل را جمع آوری و در قالب گزارشی موسوم به گزارش سرمایه گذاری مستقیم خارجی تدوین می کند.

 آمار منتشر شده از سوی آنکتاد نشان می دهد ایران در سال ۲۰۱۸ توانسته ۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کند. ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۹ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کرده بود که بدین ترتیب میزان جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی ایران در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن افت ۳۰ درصدی داشته است.

جذب سرمایه گذاری خارجی ایران در سال ۲۰۱۷ به رقمی بی سابقه طی سال های اخیر رسیده بود.

بر اساس این گزارش ایران در سال ۲۰۱۸ همچنین ۷۵ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای دیگر داشته است. این رقم برای سال پیش ۷۶ میلیون دلار اعلام شده بود.

* افت ۲۰۰ میلیارد دلاری سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان

آنکتاد رقم سرمایه گذاری خارجی در جهان طی سال ۲۰۱۸ را نیز ۱۲۹۷ میلیارد دلار اعلام کرده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۲۰۰ میلیارد دلار معادل ۱۳ درصد افت داشته است. در سال پیش از آن ۱۴۹۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان جذب شده بود.

سیاست های حمایت گرانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا عامل اصلی افت سرمایه گذاری خارجی در جهان طی سال های اخیر بوده است. رقم ۱۲۹۷ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در جهان طی سال ۲۰۱۸ کمترین رقم سرمایه گذاری خارجی در جهان حداقل طی ۶ سال گذشته بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.