صفحه اصلی / سرخط خبرها / کارگروه مشترک گردشگری ایران و اتریش برگزار می‌شود
کارگروه مشترک گردشگری ایران و اتریش برگزار می‌شود

باحضور مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری؛

کارگروه مشترک گردشگری ایران و اتریش برگزار می‌شود

کسب و کار نیوز : دومین نشست کارگروه مشترک گردشگری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اتریش با هدف اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه امضا شده همکاری‌های گردشگری بین دو کشور از امروز، ۲۲ خردادماه در شهر "وین" آغاز و باحضور مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تا ۲۴ام ماه جاری تداوم خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا, محمد ابراهیم لاریجانی (مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری) به عنوان رییس هیات ایرانی کارگروه گردشگری ایران و اتریش، سرپرستی هیات اعزامی کشورمان را عهده‌دار است تا با برگزاری این نشست در “وزارت فدرال گردشگری و توسعه پایدار اتریش” در شهر”وین”، مسیر اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه امضا شده همکاری‌های گردشگری بین دو کشور تبیین و فاز عملیاتی مورد نظر تعیین شود.
همچنین در این نشست که آنجیلیکا لیدلر (مدیرکل بخش امور بین‌الملل گردشگری “وزارت فدرال گردشگری و توسعه پایدار اتریش”) به عنوان رییس اتریشی این کارگروه مشترک دو کشور، سرپرستی هیات اتریشی را بر‌عهده دارد؛ قرار است همکاری در زمینه آموزش حوزه گردشگری به عنوان دستور کار دومین نشست کارگروه مشترک گردشگری دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.
این رویداد منطبق بر پیشینه نقشه راه همکاری‌های ایران و اتریش که در ماه مارس ۲۰۱۶، در شهر وین مورد توافق و امضای نمایندگان دو کشور قرار گرفته است؛ تشکیل شده است. در این راستا ۶ کارگروه مشترک برای پیگیری مفاد نقشه راه تعیین گردید که یکی از آنها کارگروه گردشگری بوده است. همچنین به دنبال تفاهم صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ تا کنون موضوعاتی از جمله “امضای یادداشت تفاهم گردشگری میان دو کشور”، “تبادل بهترین شیوه‌ها در زمینه آمار” و ” برگزاری کارگاه آموزشی حساب‌های اقماری”در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در پی اقدامات صورت گرفته مذکور، موضوع تفاهم‌نامه همکاری امروز نیز به موضوع تبادل تجربیات حوزه آموزش گردشگری اختصاص یافته است.
علاوه بر این در روزهای آتی نیز بازدید از ۳ مرکز آموزشی و دانشگاهی با هدف استفاده و بهره‌گیری از تجارب طرف اتریشی در آموزش به کارکنان و جوامع محلی صنعت گردشگری انجام می‌گیرد.
همچنین لازم به ذکر است از آنجاییکه محور اصلی این نشست موضوع آموزش است؛ زاهد شفیعی (مدیر‌کل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) نیزبه ارائه و نمایش “توانمندی‌های ایران در حوزه آموزش گردشگری”، خواهد پرداخت.
گفتنی است نخستین نشست کارگروه گردشگری گفته شده در سال ۲۰۱۷، در تهران به میزبانی سازمان توسعه تجارت و در محل آن سازمان برگزار شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.