چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / هاکی بانوان بعد از ۸ سال اعزام نشدن؛ کم تجربه‌ها افتخارآفرین می‌شوند؟
هاکی بانوان بعد از ۸ سال اعزام نشدن؛ کم تجربه‌ها افتخارآفرین می‌شوند؟

هاکی بانوان بعد از ۸ سال اعزام نشدن؛ کم تجربه‌ها افتخارآفرین می‌شوند؟

کسب و کار نیوز: سرمربی تیم ملی هاکی بانوان می‌گوید آخرین تجربه حضور بانوان ایران در مسابقات آسیایی به هشت سال پیش برمی‌گردد و این تیم قرار است پس از هشت سال به مسابقات آسیایی برود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, تیم ملی هاکی بانوان ایران بیستم تیر ماه بعد از هشت سال دوری از مسابقات بین‌المللی به جام ملت‌های هاکی داخل سالن آسیا اعزام می‌شود. بانوان ایرانی پیش از این دو دوره دیگر هم به مسابقات آسیایی اعزام شدند که در اولین تجربه جایگاه چهارمی را به دست آوردند. تیم جوان نیلوفر عبدی (سرمربی تیم ملی) این روزها در اردوی آماده سازی به سر می‌برد تا با هماهنگی و آمادگی بیشتری راهی تایلند شود. ایران در این دوره از مسابقات با تیم‌های چین تایپه، تایلند، مالزی و نپال هم‌گروه است.
نیلوفر عبدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت اردوهای بانوان هاکی‌باز گفت: در حال برگزاری پنجمین دوره اردوهایمان هستیم. در اولین اردوها ۳۲ بازیکن را به تیم ملی دعوت کردیم که پس از غربالگری ۱۵ نفر به اردوی پنجم دعوت شدند. تا قبل از اعزام دو اردوی دیگر هم برگزار می‌کنیم و ۲۰ تیرماه راهی تایلند می‌شویم.
او به آمادگی بازیکنان اشاره و بیان کرد: هاکی بانوان تنها دو دوره سابقه حضور در مسابقات آسیایی را دارد و آخرین آن به هشت سال پیش برمی‌گردد. بنابراین بعد از سال‌ها پنج اردوی منظم برگزار کردیم. آمادگی بازیکنان خوب است، جوان گرایی داشتیم به گونه‌ای که برخی از آنها دو یا سه بار در اردوی تیم ملی شرکت کردند، اما خوشبختانه انگیزه بالایی دارند و خوب کار می‌کنند.
عبدی تنها نقطه ضعف تیم بانوان در راه جام ملت‌ها را کم تجربگی تیم دانست و گفت: از نظر فنی، تاکتیکی، امکانات و شرایطمان همه چیز خوب است اما بحث عمده‌مان به تجربه مربوط می‌شود. حریفانمان سال‌ها سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی را دارند. چه نتیجه بگیریم یا نه، امیدوارم توجه به بانوان ادامه دار، باشد. این مسابقات شروع ما است و اگر ادامه دار باشد، سال‌های بعد امکان قرار گرفتن بر سکوی آسیا و کسب سهمیه جهانی را داریم.
شناخت از حریفان به هشت سال پیش برمی‌گردد
عبدی به شناخت از حریفان تیم ملی در مسابقات آسیایی اشاره کرد و گفت: تیم‌های حاضر در این مسابقات سال‌ها است که در رقابت‌های بین‌المللی حضور دارند و قطعاً از نظر تجربه بالاتر از ما هستند اما تیم مردان ایران در هاکی سالنی حرف اول را می‌زند و اطلاعاتی را از شرایط تیم‌ها در مسابقات سال‌های قبل در اختیارمان قرار دادند که از این نظر به نفعمان است. به طور کلی شناختمان محدود به سال‌ها قبل و فیلم برخی از تیم‌ها است. بیشتر از این شناختی نداریم. حتی فیلم بازی خیلی از تیم‌ها را هم نداشتیم. عملکردمان در این مسابقات به شرایط بازی و تجربه تیم‌های حریف بستگی دارد.
سرمربی تیم ملی در مورد وضعیت هاکی بانوان گفت: عمده‌ترین مشکل در بخش بانوان شرکت نکردن در مسابقات برون مرزی است. در اولین تجربه حضور در مسابقات آسیایی چهارم شدیم. اگر تجربه بیشتری داشتیم، می‌توانستیم روی سکو هم برویم، بنابراین اگر رسیدگی به تیم بانوان ادامه دار باشد پتانسیل رسیدن به جایگاه مردان در آسیا را داریم چون ایران مهد هاکی سالنی است و در آسیا حرف اول را می‌زند. در نتیجه گام اول حضور در مسابقات است تا اعزام نشویم و شرایطمان را محک نزنیم امکان صعود به جایگاه‌های بالاتر را نداریم. البته در چند سال اخیر لیگ پویایی داشتیم و اکنون نیز فدراسیون به دنبال اعزام است. آقای قدیمی به مردان و زنان نگاه یکسانی دارد و امیدوارم این روند ادامه دار باشد و در آینده خبرهای بیشتری از هاکی بانوان بشنویم.
پتانسیل موفقیت در هاکی چمنی را داریم
او مورد وضعیت هاکی چمنی ایران گفت: سال‌های قبل چندین دوره در مسابقات آسیایی هاکی چمنی شرکت کردیم و بازیکنان و مربیان خوبی در این بخش داریم که برخی از آنها در کشورهای دیگر کار می‌کنند. بنابراین از نظر نیروی انسانی کم و کسری نداریم بلکه مشکلمان امکانات است. چمن باید در استان‌ها ایجاد شود و تنها بخشی از آن به فدراسیون برمی‌گردد بنابراین استان‌ها باید از هیئت‌های خود حمایت کنند و این امکانات را تخصیص دهند. البته در هاکی چمنی راه دشواری پیش رو است چون برخی از کشورها تجربه زیادی در این رشته دارند و جلوتر هستند ولی با چند سال تلاش می‌توانیم در چمن هم رده‌های بالای آسیا را به دست بیاوریم.
عبدی در پایان خواستار حمایت جامعه ورزش از هاکی شد و گفت: هاکی در فدراسیون جهانی به نام ایران ثبت شده است بنابراین باید در چیزی که متعلق به ماست موفق باشیم. این موضوع نیازمند توجه وزارت ورزش و رسانه‌ها است. امیدوارم در بحث کلان ورزش به هاکی توجه ویژه‌ای شود. در پایان از فدراسیون که بعد از سال‌ها اعزام بانوان را انجام می‌دهد تشکر می‌کنم. امیدوارم این موضوع ادامه دار باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.