صفحه اصلی / سرخط خبرها / سخنان مونسان درباره معافیت‌های مالیاتی برای گردشگری خارجی
سخنان مونسان درباره معافیت‌های مالیاتی برای گردشگری خارجی

سخنان مونسان درباره معافیت‌های مالیاتی برای گردشگری خارجی

کسب و کار نیوز: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: گردشگری در دنیا صنعت سوم محسوب می‌شود و به همین سبب معافیت مالیاتی برای گردشگری خارجی در نظر گرفته شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی اصغر مونسان در نشست بررسی مشکلات حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: برای دریافت وام‌های حوزه گردشگری تسهیل خواهد شد و در زمینه تأمین زیرساخت‌ها نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بومگردی های کشور از ۴۰۰ واحد به هزار و ۵۰۰ واحد در کشور رسیده‌اند و استقبال گردشگران خارجی از این واحدهای اقامتی خوب بوده است.
مونسان گفت: توجه به بخش گردشگری زمینه اشتعال هزاران نفر را فراهم خواهد کرد و می‌تواند بخشی از مشکلات بیکاری و عدم توسعه‌نیافتگی این منطقه محروم را مرتفع کند.
وی اظهار کرد: هر شغل در حوزه گردشگری با کمتر از ۷۰ میلیون تومان ایجاد می‌شود و با کمترین اعتبار و سرمایه در این حوزه شغل می‌توان ایجاد کرد.
وی به فعال سازی حمل و نقل دریایی، کلوپ های دریایی، تسهیلات ارزان قیمت، توجه به تورهای گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: بوم گردی‌ها ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر هستند و باید مشکلات آنها مورد بررسی و حمایت قرار گیرند.
معاون رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: برای دریافت وام‌های حوزه گردشگری تسهیل خواهد شد و در زمینه تأمین زیرساخت‌ها نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
وی همچنین در خصوص جاذبه‌ها و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز گفت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند و دارای اهمیت زیادی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
مونسان تصریح کرد: زیباترین هنر پوشاک کشور سوزن دوزی بلوچ است که به‌عنوان یکی از منابع درآمدی زنان این منطقه و معرف خوبی برای استان سیستان و بلوچستان می‌تواند باشد.
وی تاکید کرد: سوزن‌دوزی بلوچ منحصر به‌فرد است و می‌تواند در سطح جهانی مطرح و برای درآمدزایی بومیان مؤثر باشد.
وی در ادامه بیان کرد: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و داشتن ظرفیت‌های مناسب تفریحی و سیاحتی پس از تکمیل زیرساخت‌ها به قطب گردشگری ایران تبدیل می‌شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی فعالان حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی مشکلات مطرح شده پیگیری و از فعالان این حوزه حمایت همه‌جانبه می‌شود.
مونسان گفت: در مناطق کم برخوردار برنامه‌های خوبی را خواهیم داشت و مجوز لازم برای شرکت‌های حمل و نقل و خرید خودروهای ویژه جابه‌جایی مسافر صادر می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام بناهای تاریخی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا بتوان آنها را برای جذب گردشگر فعال‌تر کرد.
معاون رئیس جمهوری گفت: برای هر سرمایه گذاری باید از ۲۰ دستگاه اجرایی استعلام شود که این روند طولانی و غیر قابل پذیرش است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور همچنین در چابهار به خبرنگاران گفت: توجه به بخش گردشگری زمینه اشتعال هزاران نفر را فراهم خواهد کرد و می‌تواند بخشی از مشکلات بیکاری و عدم توسعه نیافتگی این منطقه محروم را مرتفع کند.
علی اصغر مونسان افزود: صنایع دستی سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند و دارای اهمیت زیادی است و باید به آن توجه ویژه ای شود.
وی در ادامه بیان کرد: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و داشتن ظرفیت‌های مناسب تفریحی و سیاحتی پس از تکمیل زیرساخت‌ها به قطب گردشگری ایران تبدیل می‌شود.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی برای زیرساخت‌های گردشگری چابهار و کنارک در حال انجام است و این منطقه آینده درخشانی در جذب توریسم دارد.
وی بیان کرد: برنامه ریزی این سفر پس از دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان انجام شد تا از نزدیک توانمندیها، ظرفیت‌ها و مشکلات حوزه گردشگری و صنایع دستی را بررسی کنم.
مونسان گفت: منطقه آزاد چابهار در آماده سازی زیرساخت‌ها و جذب گردشگر اقدامات خوبی انجام داده که قابل تقدیر است.
همچنین کلنگ مجتمع گردشگری «درک» کنارک با حضور علی اصغر مونسان، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان محلی و گروه‌های مختلف مردم به زمین زده شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار و کنارک در حاشیه این مراسم گفت: مجموعه گردشگری روستای «درک» در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در مدت ۲ سال اجرا می‌شود.
عبدالحمید بلوچزاده افزود: این طرح شامل مجموعه اقامتی، تفریحی، ورزشی، پذیرایی، واحدهای مسکونی بومگردی، تفریحات دریایی و سرگرمی است.
وی بیان کرد: برای این پروژه گردشگری ۵۴ میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی هزینه می‌شود و فاز نخست آن تا قبل از پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.