صفحه اصلی / استان ها / تالاب‌های پل‌دختر استعداد تبدیل شدن به اثر طبیعی ملی را دارند
تالاب‌های پل‌دختر استعداد تبدیل شدن به اثر طبیعی ملی را دارند

‌مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان:

تالاب‌های پل‌دختر استعداد تبدیل شدن به اثر طبیعی ملی را دارند

کسب و کار نیوز :‌مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: تالاب‌های پل‌دختر استعداد تبدیل به اثر طبیعی ملی را دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد فتحی‌بیرانوند با اشاره به کارکرد و اهمیت تالاب‌ها بیان کرد: اهمیت اکوسیستمی یک هکتار تالاب ۱۰ برابر اکوسیستم جنگلی است.
وی ادامه داد: تالاب‌های پل‌دختر استعداد تبدیل شدن به اثر طبیعی ملی را دارند و امید است که با تسهیل شرایط موردنیاز در کنوانسیون رامسر ثبت شوند.
این مسئول اظهار کرد: تالاب‌های پل‌دختر مشکلات چندانی ندارند ولی برای برخی که با منافع مردم به دلیل بهره‌برداری‌های نادرست تضاد ایجاد شده است، تلاش می‌شود با تعامل سایر دستگاه‌های مربوطه در جهت احیای مجدد آنها اقدام شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه و ذی‌نفعان و بهره‌برداران برای اجرای برنامه احیا ء تالاب لازم است و برای حفظ و احیای تالاب‌ها که از مهم‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی هستند باید بهره‌برداران مشارکت داشته باشند.
سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تالاب‌ها سرمایه ملی کشور هستند و نباید به‌صورت شخصی به آن‌ها نگاه کرد و همه دستگاه‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی اظهار کرد: با تعامل مردم، حفاظت محیط‌زیست و شیلات استان ضمن احیای تالاب گوری بلمک، منطقه‌ای با کارکردهای زیست‌محیطی، جاذبه گردشگری و پرورش ماهی ایجاد شود.
کاظمی گفت: دستگاه‌های اجرایی در تصمیماتی که در خصوص احیا تالاب می‌گیرند منافع جوامع محلی و ذینفعان را مدنظر داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رهبر انقلاب: انتخابات به بهترین وجه انجام شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.