صفحه اصلی / استان ها / پروانه‌ها حق زنبورهای عسل خراسان شمالی را خوردند
پروانه‌ها حق زنبورهای عسل خراسان شمالی را خوردند

پروانه‌ها حق زنبورهای عسل خراسان شمالی را خوردند

کسب و کار نیوز :رئیس هیأت مدیره اتحادیه زنبورداران خراسان شمالی گفت: پروانه‌ها غذایی برای زنبورهای عسل این استان باقی نگذاشته اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد علی شاددل با اشاره به حضور بیش از حد پروانه‌ها در این استان افزود: غذای پروانه‌ها نیز شهد گل هاست، اما خرطوم این پروانه‌ها همچون جارو برقی عمل کرده و زمانی‌که بر روی گل می‌نشینند، تمام شهد موجود در گل را بالا می کشند.
وی ادامه داد: همین امر موجب می‌شود تا شهدی بر روی گل‌ها باقی نماند، در نتیجه زنبورهای عسل این استان به لحاظ تغذیه‌ای با مشکل جدی مواجه شده اند.
شاددل اظهار کرد: گیاهی همچون گون که دارای خار زیادی است پروانه بر روی آن نمی‌نشیند اما گیاهانی همچون نعنا، سیاه تلو، اسطوقدوس و … در این استان منبع اصلی تغذیه‌ای پروانه‌ها شده اند و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد، خراسان شمالی تولید عسل نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: مشکل مذکور موجب شده تا بسیاری از زنبورستان ها دچار تلفات شوند.
این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به مشکل به وجود آمده تنها راه زنده ماندن زنبورها غذادادن به آنها از طریق شکر است اما قیمت شکر نیز خیلی بالاست و زنبورداران توان خرید شکر را ندارند.
وی توضیح داد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم شکر بیش از شش هزار تومان است و این امر نیز زنبورداران را با مشکل مواجه کرده است.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه زنبورداران خراسان شمالی تاکید کرد: پیگیری‌ها انجام شده تا شکر یارانه‌ای وارد استان و میان زنبورداران با قیمت سه هزار و ۵۰۰ تومان اعطا شود اما این مقدار کفاف نیاز را نخواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.