صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / وقتی تیمهای ملی وزنه‌برداری پایه سرمربی ندارند
وقتی تیمهای ملی وزنه‌برداری پایه سرمربی ندارند

رفت و آمد زیاد مربیان در وزنه برداری پایه

وقتی تیمهای ملی وزنه‌برداری پایه سرمربی ندارند

کسب و کار نیوز : وضعیت کادرفنی تیم ملی وزنه برداری پایه نیاز به تعیین تکلیف دارد چراکه رفت و آمد زیاد مربیان و مشخص نبودن مسئول اصلی فنی، سردرگمی ایجاد کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, پرونده مسابقات قهرمانی جوانان جهان هم برای ایران بسته شد و ایران برای چهارمین مرتبه توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. اکنون با پایان این رقابتها جوانان و به همراه نوجوانان باید چند ماه دیگر آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شوند. اما مهمترین مسئله‌ای که به نظر می‌رسد تا فرصت هست باید فکری برایش شود، وضعیت کادر فنی تیم ملی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان است.
تیم‌های پایه در این مدت تغییرات زیادی داشته اند و شاهد رفت و آمد مربیان مختلفی بوده ایم که نوعی سردرگمی را به وجود آورده است. زمانی که محمد حسین برخواه به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد، هدایت تیم نوجوانان و جوانان به حمید رشیدی واگذار شد. رشید شریفی و علی امینی فرد به عنوان مربیان او انتخاب شدند.
البته حضور این نفرات هم چند ماهی بیشتر دوام نداشت و رشیدی پس از مسابقات جوانان جهان ۲۰۱۸ کنار گذاشته شد. هدایت تیم نوجوانان هم به علی امینی فرد سپرده شد که او هم بی سر و صدا از تیم نوجوانان رفت چراکه فدراسیون برنامه دیگری را در پیش گرفت. پس از آن فدراسیون تصمیم گرفت از مربیان ادواری در تیم‌های نوجوانان و جوانان استفاده کند و دیگر برای نوجوانان و جوانان سرمربی تعیین نکند.
زمانی هم که اردوی تیم ملی جوانان برای قهرمانی جهان ۲۰۱۹ تشکیل شد، دو مربی برای این تیم تعیین شد که در میان آنها فقط شاهو جوانمردی رییس هیات کردستان در آن ثابت ماند و بقیه مربیان در رفت و آمد به تیم ملی بودند.
آرش وطن خواه، علی ملاشفیعی، شهروز قربانی، فرهاد عظیمی، حمید ملکی، محسن سلطانی و مسعود محرابی از کسانی بودند که در این چند ماه به عنوان مربی به تیم ملی جوانان آمدند و رفتند.
نکته جالب در مسابقات قهرمانی جوانان جهان این بود که شاهو جوانمردی و دبیر فدراسیون همراه تیم اعزام شدند اما در طول رقابت وزنه برداران ایران نقش دبیر فدراسیون در کوچ کردن وزنه‌برداران بسیار پررنگ‌تر بود.
استفاده از مربیان شهرستان‌ها اتفاق خوبی است اما به شرطی که در شرایط مناسبی این کار صورت گیرد نه اینکه سردرگمی در تیم ملی به وجود آورد. رده جوانان شرایط بسیار حساسی دارد چراکه این نفرات قرار است جای قهرمانان بزرگسال را پر کنند بنابراین لازم است کادر فنی قوی و منسجم و البته ثابتی برای این تیم تعیین شود و زمانی که کادر فنی تیم ملی منصوب شد، می‌توان از مربیان شهرستانها هم دعوت شود تا هم تجربه جدیدی را در تیم ملی به دست آوردند وهم زحمات آنها دیده شود.
البته وضعیت در رده نوجوانان هم بهتر نیست و در اولین مرحله اردوی تیم، دو مربی ادواری بالای سر وزنه برداران گذاشته شد.
پس از برگزاری انتخابات، یکی از کارهایی که رییس فدراسیون باید انجام دهد سرو سامان دادن به رده‌های پایه است تا مشخص شود مسئولیت فنی این دو تیم دقیقاً با چه فرد یا افرادی است و نظمی به این دو تیم داده شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.