صفحه اصلی / استان ها / حریق به مجموعه تاریخی حرم حضرت معصومه(س) آسیبی وارد نکرده است
حریق به مجموعه تاریخی حرم حضرت معصومه(س) آسیبی وارد نکرده است

حریق به مجموعه تاریخی حرم حضرت معصومه(س) آسیبی وارد نکرده است

کسب و کار نیوز: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: آتش سوزی آسیبی به مجموعه تاریخی و فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) وارد نکرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حمید یزدانی گفت: در بازدید معاون میراث فرهنگی استان قم از محل وقوع آتش سوزی در حرم مطهر حضرت معصومه، مشخص شد به آثار تاریخی و میراث فرهنگی این مکان مقدس، آسیب چندانی وارد نشده است.
وی افزود: حدود ساعت ۲۲ شامگاه شنبه مورخ ۱۸ خرداد ماه، محل جمع آوری جانمازهای مقوایی که در قسمت راهروی ورودی صحن اتابکی نگهداری می شد، بر اثر نوسان برق دچار حریق شد که بلافاصله نیروهای آتش نشانی وارد عمل شده و آتش را مهار کردند.
یزدانی گفت: مهار سریع آتش مانع از گسترش آتش به سایر بخش‌های این مکان تاریخی و معنوی شد؛ خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و تنها بخش‌هایی از آجرکاری و بندکشی دچار دود زدگی جزئی شد که جای هیچ گونه نگرانی نیست و هماهنگی لازم میان میراث فرهنگی و مدیریت حرم مطهر جهت تأمین نیروی انسانی، مصالح مورد نیاز و نظارت بر حُسن انجام عملیات اجرایی صورت گرفته است و در حال حاضر عملیات شست‌وشوی قسمت های دودزده توسط عوامل حرم مطهر در حال انجام است.
لازم به ذکر است حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، دختر امام هفتم شیعیان جهان حضرت موسی بن جعفر (ع) در ۵ دی ماه ۱۳۱۰ به شماره ۱۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.