صفحه اصلی / سرخط خبرها / صدور مجوز ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در منطقه نمونه گردشگری “کهمان”
صدور مجوز ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در منطقه نمونه گردشگری “کهمان”

صدور مجوز ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در منطقه نمونه گردشگری “کهمان”

کسب و کار نیوز : مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از صدور مجوز ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدامین قاسمی از صدور مجوز ایجاد خانه‌های بوم‌گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان سلسله خبر داد و اظهار کرد: به متقاضیان ایجاد رستوران‌های بین‌راهی و خانه‌های بوم‌گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان سلسله مجوز داده می‌شود.
وی با بیان اینکه منطقه اکوتوریسم کهمان یکی از موهبت‌های الهی است که مردم فهیم و مهمان‌نواز شهرستان سلسله از آن بهره‌مند شده‌اند، افزود: این منطقه توریستی در کنار کوه‌های برف‌گیر گرین و سراب‌های زیبایی همچون سراب خاصان، چشمه‌سارها و باغات گردو و رودخانه خروشان کهمان شرایطی را ایجاد کرده که هر گردشگری برای انتخاب مقصد خود چنین فاکتورهایی را مدنظر قرار می‌دهد و همین امر سبب جذب گردشگران غیربومی بسیاری از سایر استان‌های کشور به این منطقه زیبای گردشگری نیز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: با تعاملی که با فرمانداری شهرستان سلسله داریم و همچنین حمایت‌های شرکت توزیع برق، عملیات برق‌رسانی به نقاط انتهایی این منطقه انجام شده و با همکاری شرکت مخابرات نیز، اکنون هیچ نقطه کوری به لحاظ آنتن دهی اپراتور همراه اول در این منطقه تفریحی گردشگری وجود ندارد.
اسمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه زیبای سراب کهمان برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان، اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم رفاهی، تاکنون به ۲۴ نفر متقاضی احداث رستوران بین‌راهی و ۱۰ نفر متقاضی احداث خانه‌های بوم‌گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان مجوز داده شده است.
وی به آمار گردشگران مناطق گردشگری شهرستان اشاره و اظهار کرد: در ایام تعطیل روزانه حدود ۲۰۰۰ نفر از مناطق گردشگری هنام، کهمان و کاکارضا بازدید می‌کنند که قطعاً رونق گردشگری شهرستان در گرو فراهم کردن امکانات رفاهی لازم برای این گردشگران است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.