صفحه اصلی / استان ها / حبابی در قیمت زرشک
حبابی در قیمت زرشک

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی:

حبابی در قیمت زرشک

کسب و کار نیوز: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی، گفت: کشاورز به دلیل بارندگی، کمبود نیروی کارگری و تازه فروشی محصول خود را سر مزرعه به دلال می‌فروشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهدی عصمتی‌پور گفت: برای اینکه بتوانیم دلالان را در موقع خرید محصولات، از حذف یا به حداقل برسانیم، تشکل‌ها را وارد می‌کنیم تا با قیمت مناسب محصولات کشاورزان را خریداری کنند.
وی افزود: درحال حاضر به دلیل اینکه قیمت نهایی زرشک مشخص نیست، حبابی در قیمت زرشک صورت گرفته که خیلی بالا رفته است و ما در تلاش هستیم که کشاورز ما متضرر نشود و خریدار هم با قیمت مناسب بتواند محصول مورد نظر را خریداری کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال میزان برداشت زرشک نسبت به سال گذشته بسیار خوب است، گفت: در این راستا در فصل برداشت زرشک، برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان، شرکت تعاونی‌ها را درگیر خواهیم کرد تا در صورت اینکه دلالان زرشک را با قیمت بسیار پایین از کشاورزان خریداری می‌کنند شرکت تعاونی‌ها با یک قیمت کارشناسی شده زرشک را خریداری کنند تا کشاورز ضرر نکند.
وی افزود: برداشت زرشک همزمان با برداشت گل زعفران مصادف می‌شود و به همین دلیل کشاورز به دلیل بارندگی، کمبود نیروی کارگری و تازه فروشی محصول خود را سر مزرعه به دلال می‌فروشد که به نوعی تنها به برداشت یک محصول خود بپردازد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با گلایه از اینکه متأسفانه دلالان با دلال بازی قیمت زرشک را به اوج رسانده‌اند، بیان کرد: در این راستا در زمان برداشت زرشک، ورود پیدا خواهیم کرد تا قیمت‌ها افت نکند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.