صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / تمام زندگی‌ام را برای المپیک گذاشته‌ام
تمام زندگی‌ام را برای المپیک گذاشته‌ام

بانوی رکابزن کوهستان ایران:

تمام زندگی‌ام را برای المپیک گذاشته‌ام

کسب و کار نیوز: بانوی رکابزن کوهستان ایران گفت: تجربه ای که از اردوی اروپا و رقابت در کنار بهترین های جهان به دست آوردم، به من برای رسیدن به سهمیه المپیک در قهرمانی آسیا کمک می کند و خوشحالم این اردو را رفتم اما مشکلاتی هم در این اردو داشتم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فرانک پرتوآذر درباره ی اینکه اردوی اروپا و حضور در کاپ‌های جهانی چقدر توانست به او در مسیر کسب سهمیه المپیک کمک کند، بیان کرد: اگر بخواهم به این اردو نمره بدهم، با توجه به شرایطی که وجود داشت نمره هشت را می‌دهم چون اتفاق‌هایی افتاد که باعث شد برنامه‌هایم تغییر کند. در مورد بحث هزینه‌ها مشکل داشتم و با آن دست و پنجه نرم می‌کردم که البته در این اردو هم حل نشد و باعث شد برنامه‌هایم جا به جا شود با این حال باز هم با کمک مربی ام توانستیم برنامه‌ها را خیلی خوب بچینیم.
او ادامه داد: تجربه‌ای که در این اردو و رکاب زدن در کنار بهترین‌های جهان به دست آوردم به من برای رسیدن به هدف بزرگترم که کسب سهمیه المپیک در قهرمانی آسیا است، کمک می‌کند و این چیزی است که برایش خیلی تلاش کرده‌ام. تمام تمرکزم بر این بود بهترین استفاده را از این اردو ببرم تا بتوانم در قهرمانی آسیا نتیجه بگیرم.
بانوی رکابزن ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند چقدر به گرفتن سهمیه المپیک در قهرمانی آسیا نزدیک شده باشد، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که من در ایران دارم و مسابقات داخلی برای من خیلی چالشی نیست، شرکت در مسابقات اروپایی خیلی کمک کرد تا در قهرمانی آسیا آماده‌تر باشم و به هدفم که سهمیه المپیک است، نزدیک تر شوم. اما واقعیت این است بقیه کشورها هم تلاش می‌کنند تا در قهرمانی آسیا به سهمیه المپیک برسند. کار سخت است اما من به سهم خودم از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده ام.
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه مسئله‌ای وجود داشت که فکر می‌کند مانع موفقیت بیشتر او در این اردو و مسابقات شده باشد، تاکید کرد: در مسابقات دوچرخه سواری همیشه یک تیم باید همراه دوچرخه سوار باشد. چون یک نفر باید کارهای اداری ثبت نام مسابقات را انجام دهد، همچنین وجود مکانسین لازم است اما متاسفانه من چنین امکاناتی را اصلاً نداشتم و حتی یکی دو مرتبه از تیم‌های دیگر کمک خواستم تا کارهای من را انجام دهند. آنها باور نمی‌کردند یک ورزشکار در چنین سطح از مسابقاتی تنها بیاید و رکاب بزند. واقعاً هم سخت بود کار ۳-۴ نفر را تنها انجام دهم اما با توجه به شرایطی که من داشتم خوب توانستم از پس آن برآیم و انجامش دهم. خوشحالم که خیلی‌ها از جمله هری هنریکس سرمربی قبلی تیم ملی به من کمک کردند.
او افزود: مسئله‌ای دیگری که مانع می‌شود و البته فشار روحی بر روی ورزشکار به وجود می‌آورد، مسائل مالی است. به هر حال هزینه‌ها هم کم نیست، من هم ورزشکارم و تمام وقت ورزش می‌کنم و درس می‌خوانم و امکان کار کردن برای من نبوده و اسپانسری هم نیست. از طرفی در دوچرخه سواری برای سخت افزار باید خیلی هزینه کنیم از این رو مسائل مالی دغدغه من در این اردو هم بود و این دغدغه کم نمی‌شود چون تا زمانی که مشکلات مالی باشد این دغدغه هم هست. در اردوی اروپا ۸۰ درصد هزینه‌ها را خودم از جیبم پرداخت کردم و خیلی این اردو هزینه بر بود. من تمام زندگی‌ام را گذاشته‌ام تا سهمیه المپیک بگیرم و امیدوارم موفق شوم چراکه من از همه چیز گذشته ام.
پرتوآذر در مورد ادامه برنامه‌اش تا رسیدن به سهمیه المپیک گفت: برنامه این اردو که به فدراسیون هم داده شده تا قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ ادامه دارد. البته بعد از این مسابقات هم قطعاً باز هم برنامه هست اما تمرکز اول من برای گرفتن سهمیه المپیک است. با توجه به هزینه‌ها نمی ‌دانم اردوی دیگری در کار باشد یا نه اما برنامه برای خود من این صورت است که در قهرمانی آسیا اوج عملکردم را نشان دهم. این اردو و مسابقاتی هم که شرکت کردم به من کمک کرد و خوشحالم که توانستیم این تجربه را هر طور بود به دست آورم. شرایط آسانی نبود و خیلی برایش تلاش کردم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.