صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / مشاهده پلنگ‌ در جزیره کبودان دریاچه ارومیه
مشاهده پلنگ‌ در جزیره کبودان دریاچه ارومیه

مشاهده پلنگ‌ در جزیره کبودان دریاچه ارومیه

کسب و کار نیوز: رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی از مشاهده پلنگی در جزیره کبودان دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ‌امید یوسفی در خصوص مشاهده این پلنگ نر در جزیره کبودان افزود: دوربین تله‌ای تعبیه شده در مقابل آبشخوری در جزیره کبودان دریاچه ارومیه از یک پلنگ نر تصویر برداری کرده است که احتمال می‌رود این همان پلنگ مشاهده شده در شهریور سال گذشته در جزیره اشک باشد.
وی با بیان اینکه وضوح عکس گرفته شده توسط دوربین تله‌ای کم است، بنابراین صد درصد نمی‌شود گفت پلنگ مذکور همان پلنگ جزیره اشک است، گفت: چینش خال‌های پلنگ‌ها به سان اثر انگشت انسان متفاوت و منحصربه فرد هر پلنگ است و با عکس گرفته شده امکان تشخیص کامل وجود نداشت اما دوربین‌هایی با وضوح بالا در محل تعبیه شده تا امکان تشخیص را فراهم می‌کند.
رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: حدفاصل بین جزیره اشک و کبودان دریاچه ارومیه خشک شده بود و احتمالاً از این طریق پلنگ مذکور به جزیره کبودان رفته است که با توجه به بارندگی‌ها این حدفاصل پر شده و فعلاً در جزیره کبودان محصور است.
یوسفی با بیان اینکه شرایط زیستی برای این پلنگ نر در جزیره کبودان مهیا است و تهدیدی وجود ندارد تصریح کرد: هنوز تصمیمی در خصوص این پلنگ اتخاذ نشده ولی چنانچه سازمان تصمیم نهایی بگیرد پلنگ ماده‌ای به این جزیره اضافه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه زیستگاه اصلی پلنگ در استان در منطقه حفاظت شده مراکان در شمال شرقی استان است و هر ساله پلنگ در این منطقه مشاهده می‌شود خاطر نشان کرد: همچنین طی چند سال پیش نیز موردی در بوکان مشاهده شده بود که احتمال می‌رود به دلیلی شرایط مساعد در نوار مرزی ایران ترکیه و عراق نیز پلنگ دیده شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.