صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / فیس بوک هم هواوی را تحریم کرد
فیس بوک هم هواوی را تحریم کرد

منع نصب اپلیکیشن ها؛

فیس بوک هم هواوی را تحریم کرد

فیس بوک از این پس اجازه نمی دهد اپلیکیشن این شبکه اجتماعی و همچنین اینستاگرام و واتس آپ به طور پیش فرض روی موبایل های جدید هواوی نصب شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در راستای آخرین تحولات تحریم‌های دولت آمریکا علیه هواوی، فیس بوکنیز اجازه نمی‌دهد اپلیکیشن هایش به طور پیش فرض روی موبایل‌های جدید این شرکت نصب شوند. به عبارت دیگر اپلیکیشن فیس بوک و شرکت‌های زیر مجموعه آن یعنی واتس آپ و اینستاگرام از این پس به طور پیش فرض در موبایل‌های هواوی ارائه نمی‌شوند.

البته این اقدام فیس بوک شامل موبایل‌های فعلی هواوی نمی‌شود، اما کاربران موبایل‌های جدید مجبور خواهند بود این اپلیکیشن‌ها را به طور مستقل از گوگل پلی استور نصب کنند. این در حالی است که اگر تحریم‌های تجاری آمریکا اجرایی شود، دسترسی کاربران هواوی به گوگل پلی استور نیز مسدود خواهد شد.البته گوگل یکی از شرکت‌هایی است که هم اکنون در حال مذاکره با دولت آمریکا است تا از تحریم‌ها علیه هواوی معاف شود. این شرکت آمریکایی اعلام کرده در حال حاضر تمرکز اصلی آن حفظ امنیت کاربران گوگل در صدها میلیون گوشی فعلی هواوی در آمریکا و سراسر جهان است.علاوه بر آن به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، مدیران ارشد اجرایی گوگل معتقدند چنین تحریمی علیه هواوی امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.