صفحه اصلی / استان ها / “گُل” ۷ برابر “شیشه” توهم زا است!
“گُل” ۷ برابر “شیشه” توهم زا است!

“گُل” ۷ برابر “شیشه” توهم زا است!

کسب و کار نیوز: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: توهم زایی ماده مخدر «گل» هفت برابر «شیشه» است و جوانان باید مراقب باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ علیرضا دلیری با بیان اینکه هرچیزی که مصرف آن انسان را توهم فرو برده و اعتیادآور باشد جزو مواد مخدر محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا “گُل” هم ماده مخدر محسوب می‌شود.
وی افزود: گُل محصول پیوند دو گیاه گراس و ماری جوانا است که بسیار توهم زا و اعتیاد آور است.
دلیری تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مصرف گُل هفت برابر شیشه توهم زایی دارد و می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای افراد به همراه داشته باشد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه افزود: این ماده مخدر بیشترین حجم نیکتوتین را دارد و برای همین می‌تواند وابستگی شدید جسمی و فکری ایجاد کند.
وی به خطرات مصرف این ماده مخدر اشاره کرد و افزود: در صورت مصرف طولانی مدت ماده مخدر گُل، عقل افراد ذایل شده و فرد به جنون کشیده می‌شود.
دلیری خاطرنشان کرد: این علاوه بر خطرات توهمی است که به دنبال مصرف این ماده مخدر در فرد ایجاد می‌شود و می‌تواند فرد را به هرکاری در این حالت وادارد.
دلیری با اشاره به ترویج تدریجی این ماده مخدر در میان قشر جوان، گفت: خوشبختانه در استان مصرف کننده چندانی در خصوص ماده مخدر گُل نداریم، اما باید از هم اکنون مراقبت کرد و هشدارهای لازم را به جوانان داد.
وی با تاکید بر اینکه گُل ماده مخدر محسوب شده و کِشت و حمل آن جرم محسوب می‌شود، گفت: درصورت کشف این ماده مخدر از افراد، برخورد قانونی مشابه سایر مواد مخدر صورت می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.