چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / روز جهانی محیط زیست با تاکید بر “شکست آلودگی هوا”
روز جهانی محیط زیست با تاکید بر “شکست آلودگی هوا”

روز جهانی محیط زیست با تاکید بر “شکست آلودگی هوا”

کسب و کار نیوز: حدود ۱۵۰ کشور در سراسر جهان در فعالیت‌های روز جهانی محیط زیست شرکت دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، از سال ۱۹۷۲ میلادی تاکنون “پنجم ژوئن” روز جهانی محیط زیست محسوب می‌شود که هر سال یک موضوع مهم زیست‌بومی را شعار محوری خود قرار می‌دهد تا تاکیدی خاص بر نگرانی محیط زیستی در آن دوران باشد.

امسال نیز موضوع روز جهانی محیط زیست در ۲۰۱۹ با شعار “آلودگی هوا را شکست دهید” انتخاب شده که فراخوانی عمومی برای غلبه بر این بحران جهانی است.

بنابر گزارش جدید سازمان ملل متحد، این شعار که از سوی چین به عنوان کشور میزبان برای برگزاری مراسم امسال، انتخاب شده همه ما را دعوت می کند تا به طور جدی به این موضوع بپردازیم که چطور می‌توانیم با اعمال تغییراتی در زندگی روزمره‌مان به کاهش میزان آلودگی هوایی که تولید می‌کنیم و نیز کاهش نقش آن در گرمایش زمین و در نهایت کاهش اثرات آن بر سلامت خودمان کمک کنیم.

این سازمان که پنجم ژوئن را به عنوان این روز برگزیده هشدار می‌دهد که حفاظت از محیط زیستِ انسانی و بهبود شرایط آن موضوع مهمی است و بر سلامت و رفاه جوامع بشری و رشد اقتصادی آنها در سراسر جهان اثرگذار است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در این باره تاکید کرد: وقت آن رسیده که قاطعانه وارد عمل شویم. پیام من به همه دولت‌ها شفاف است: تعیین مالیات بر آلودگی، پایان دادن به یارانه‌های سوخت فسیلی و توقف احداث کارخانه‌های جدید زغال سنگ. ما به اقتصاد سبز نیاز داریم نه اقتصاد خاکستری.

در پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت این روز همچنین آمده است: آلودگی هوا سالانه دست کم جان هفت میلیون انسان را می گیرد، به رشد کودکان آسیب می زند، به اقتصادها خسارت وارد می کند و در عین حال در بروز شرایط بحرانی اقلیمی در سراسر دنیا موثر است.

همچنین مطالعه کنید:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.