صفحه اصلی / سرخط خبرها / ناصر ممدوح: بازی در آثار طنز کار من نیست
ناصر ممدوح: بازی در آثار طنز کار من نیست

ناصر ممدوح: بازی در آثار طنز کار من نیست

کسب و کار نیوز: دوبلور پیشکسوت و بازیگر تلویزیون، گفت: طنز کار من نیست و باید کسانی به آن بپردازند که استعدادش را داشته باشند؛ به من پیشنهاد شده کار طنز انجام دهم اما قبول نکردم!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، ناصر ممدوح یکی از دوبلورهای مطرح و پیشکسوت است که البته دستی هم از دور بر آتش بازیگری دارد. ممدوح در عین حال یکی از مدیران دوبلاژ موفق نیز هست و بیشتر در زمینه دوبله فیلم های مستند فعالیت می‌کند. ناصر ممدوح دارای سابقه طولانی در زمینه گویندگی فیلم‌های مستند است که از جمله مهمترین کارهای وی در این زمینه می توان به مستند «قرن پرماجرا» اشاره کرد.

ممدوح در انیمیشن‌هایی مانند ماجراهای سندباد، سفر به مرکز زمین و جزیره اسرارآمیز به عنوان مدیر دوبلاژ فعالیت داشته است. وی در فیلم‌های دره من چه سبز بود، هرکول و خدایان، رسالت، جنگ و صلح، کتاب آفرینش، اسپارتاکوس، شاه لیر، حرفه‌ای‌ها، شکارچی انسان، گذرگاه تاریک، گنج‌های سیه‌را مادره، عقاب فرود آمد، ال سید، درسو اوزالا، دشمن پشت دروازه‌ها و آنتوان فیشر در کسوت دوبلور ایفای نقش کرده است.

کارنامه این دوبلور پیشکسوت در حوزه بازیگری هم درخور توجه است. وی تاکنون در چند سریال ایفای نقش کرده از جمله «آسمان همیشه ابری نیست»، «راه شب»، «فاکتور هشت»، «رویای گنجشک‌ها» و «تاریکی شب، روشنایی روز». «اغما» نیز از جمله سریال‌هایی است که ناصر ممدوح در آن ایفای نقش کرده و یادآور یکی از نوستالژی‌های واقعی رمضانِ تلویزیون محسوب می‌شود.

اغماء به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی علیرضا افخمی و داریوش مختاری و تهیه‌کنندگی رضا جودی برای شبکه اول سیما تولید و در رمضان سال ۱۳۸۶ پخش شد. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این مجموعه جزو محبوب‌ترین سریال‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود. در این سریال ممدوح نقش دکتر نائینی را برعهده داشت و رئیس بیمارستان بود. البته این روزها او هم همچون خیلی از کاربلدها و پیشکسوتان دیگر عرصه تلویزیون کم‌کار و حتی به قول خودش که با خنده می‌گویند “نه خوشبختانه”؛ کاری انجام نمی‌دهد و مشغول به کاری نیست.

ممدوح در خصوص ژانر ماورایی که کمتر کارگردانان با این قالب تولیدی داشته‌اند به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،گفت: من این طور سریال‌ها را کمی دور از ذهن می‌دانم. سریال اغما در ژانر ماورایی ساخته شد و من هم در آن بازی کردم، اما به طور کلی زیاد اعتقادی به آنچه در این سریال‌ها رخ می‌دهد، ندارم. به ویژه برخی از سکانس‌ها به نظرم خیلی غیرواقعی می‌شود. در سریال‌هایی که در ژانر ماورایی ساخته می‌شوند، مانند همه کارهای دیگر، نویسنده متنی را می‌نویسد و کارگردان هم بر همان اساس کار را پیش می‌برد، اما برخی از سکانس‌ها از حالت واقعی خارج می‌شود و من زیاد اعتقادی به آن ها ندارم. به طور مثال، در سریال اغما در یک سکانس شیطان در جسم بازیگر که یک دختر است رسوخ می‌کند و به یک باره آن فرد ناخودآگاه از جایش بلند می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت سریال‌هایی مثل «اغما» یا «مرد عنکبوتی» برای عده‌ای از مخاطبین باورپذیر نیستند، تصریح کرد: باورپذیر بودن یا نبودن سریال‌ها تا حد زیادی به فرهنگ جامعه بستگی دارد. به طور مثال، در سینمای هالیوود می‌بینیم که «مرد عنکبوتی» را می‌سازند که از این ساختمان به روی آن ساختمان می‌پرد و مردم هم خیلی اثر را دوست دارند و با آن همراه می‌شوند. فکر می‌کنم سیروس مقدم به عنوان یک کارگردان کاربلد، سریال اغماء را خوب ساخته است. نمی‌خواهم بگویم این سریال باورپذیر نیست بلکه برخی از سکانس‌ها از حالت واقعی خارج می شوند و شاید باور کردنش برای بینندگان سخت باشد.

ممدوح درباره معیارهای انتخاب نقش، افزود: تمایل دارم نقش‌های پررنگ را ایفا کنم. نقش‌هایی که جایگاه خوبی در قصه داشته باشند. به طور کلی، سوژه باید خوب باشد، نقش مثبت باشد و چیدمان هنرپیشه‌ها به خوبی صورت گرفته باشد. مصداق بارز انتخاب درست بازیگران همین سریال «اغما» است که هر موقع به ایام ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم یاد این سریال برای من زنده می‌شود. در این سریال بازیگران خوبی حضور داشتند که بر اعتبار سریال می‌افزایند. به طور مثال، می‌توان به حضور امین تارخ و لعیا زنگنه در این سریال به عنوان یک نقطه قوت اشاره کرد. حامد کمیلی کارشان را به خوبی انجام دادند و از عهده نقش برآمدند. به طور کلی فکر می‌کنم همه چیز در این سریال سر جای خودش بود و کارها خوب پیش رفت. به همین دلیل، سریال بینندگان زیادی داشت.

این دوبلور پیشکسوت در پاسخ به این سوال که چه ژانر و مدیومی را دوست دارید، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم شخصیت من طوری است که نمی‌توانم در کارهای طنز حضور داشته باشم و موفق شوم. تصورم این است که ژانر طنز کار من نیست و باید کسانی به آن بپردازند که استعدادش را داشته باشند. برایم زیاد مهم نیست که در چه مدیومی فعالیت داشته باشم. سینما یا تلویزیون برایم فرقی ندارد. موضوع مهم این است که سوژه منطقی باشد، برای مردم باورپذیر شود و بینندگان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. کار طنز به من پیشنهاد شده اما قبول نکردم!

وی درباره آثار مورد علاقه‌اش تأکید کرد: سریال «راه شب» را خیلی دوست داشتم. کارگردانی این سریال را داریوش فرهنگ برعهده داشت. من هم نقش فردی را بازی می‌کردم که مجری برنامه «راه شب» در رادیو است. البته من در عالم واقعیت مجری این برنامه نبودم. اما به نظرم کار خوبی از آب در آمد. به همین دلیل، من آن نقشم را خیلی دوست داشتم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.