صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / لزوم توجه به توسعه اشتغال خانگی
لزوم توجه به توسعه اشتغال خانگی

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت

لزوم توجه به توسعه اشتغال خانگی

کسب و کار نیوز: رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: اشتغال خانگی باید نسبت به قبل توسعه یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، غلامحسین جمیلی ، اظهار کرد: بخش اصلی اشتغال در حوزه خدمات است و در این میان بخش اصناف ظرفیت بسیار بالایی در جهت ارتقای این سهم و شاخص‌های اقتصادی را عهده‌دار هستند.

این مسئول ادامه داد: طبق سیاست‌های مقام معظم رهبری و دید و نگاه ایشان، توسعه بخش اشتغال خانگی باید بسیار مورد توجه و مورد تاکید قرار گیرد و همواره دولت هم به دنبال ایجاد اشتغال در بخش اصناف است علاوه ‌بر آن دولت به دنبال قانونمند کردن فعالیت‌های اقتصادی و به‌خصوص اصناف است.

وی با بیان اینکه خیلی از تولیدکنندگان صنفی علاقه‌مند هستند فعالیت خود را قالب کسب مجوزهای لازم انجام دهند، گفت: در شرایطی که سخت‌گیری در فضای کسب ‌و کار حاکم است اسناد و مدارک محل فعالیت محرز باشد صرف قید تجاری و اداری بودن از کاربری محل تا یک سال برداشته می‌شود تا در زمره فعالیت قرار گیرند.

جمیلی تصریح کرد: بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه تولید، اشتغال و اقتصاد کشور و پیشران در توسعه و آبادانی نقش به‌سزایی را بر عهده داشته و دارد و توجه به بخش تولید یکی از راهکارهای رفع مشکل اشتغال در کشور و به تبع آن در استان زنجان است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان یادآور شد: بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان موتور پرتوان توسعه همواره مورد توجه صاحب‌نظران برنامه‌های توسعه بوده و به‌عنوان عاملی برای دست‌یابی به رشد اقتصادی و نیل به پیشرفت‌های تکنولوژیکی شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت و ضرورت شتاب بخشیدن به روند رشد و توسعه اقتصادی استان به‌ویژه از کانال توسعه صنعتی و توجه به وسعه گسترده خدمات ضرورتی انکارنشدنی است و همه فرصت‌های اقتصادی می‌تواند متوجه بخش خصوصی باشد و اقتصاد مقاومتی چیزی به جز حمایت از بخش خصوصی نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.