صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری ۱۳۰۰ کارت بازرگانی جدیدالصدور
صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری ۱۳۰۰ کارت بازرگانی جدیدالصدور

سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری ۱۳۰۰ کارت بازرگانی جدیدالصدور

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران از صدور ۱۳۰۰ کارت بازرگانی در سال جاری خبر داد و گفت: این کارتها ۴۵۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران از صدور ۱۳۰۰ کارت بازرگانی در سال جاری خبر داد و گفت: این کارتها ۴۵۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

محمدرضا مودودی امروز دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ در پنجمین جلسه شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی، از صدور ۱۳۰۰ کارت بازرگانی جدید در سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد کارت بازرگانی ۴۵۰ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: صدور این تعداد کارت بازرگانی و استفاده از آن برای صادرات حکایت از آن دارد که استفاده از کارت‌های بازرگانی جدید جذابیت دارد و این امر می‌تواند خطری برای بازگشت ارز صادراتی به کشور باشد.

وی تصریح کرد: البته نمی‌توان گفت که تمامی استفاده کنندگان از این کارت‌های بازرگانی، قصد عدم بازگشت ارز صادراتی را دارند؛ اما باید مراقبت‌های لازم را هم انجام داد.

به گفته مودودی، شرایط کنونی نشان می‌دهد فضای صادرات برای کارت‌های جدید، جذابیت بیشتری نسبت به صادرات شناسنامه‌دار دارد.

وی اظهار داشت: قرار بر این بود که در سال ۹۷ منابع مالی مشوق‌های صادراتی تأمین شود و ۱,۳۰۰ میلیارد تومان برای مشوق‌های صادراتی اختصاص یابد؛ ولی با توجه به اینکه سال گذشته واردات ۳۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع شد، این رقم کمتر از پیش‌بینی‌ها محقق شد؛ این در حالی است که با توجه به تغییرات مدیریتی در وزارتخانه و همچنین تغییرات ریاست گمرک طی سال گذشته، ما نتوانستیم این مبلغ را دریافت کنیم.

به گفته سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، در ۲۸ اسفند ماه ۹۷ از سوی گمرک اعلام شد که یک درصد اضافه تعرفه واردات تا دی ماه سال ۹۷، رقمی بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان شده؛ اما متأسفانه از این مبلغ تنها ۲۰ میلیارد تومان به دست ما رسید و مابقی آن در خزانه باقی ماند.

مودودی تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان انتظار داشت که رقم ۲۰ میلیارد تومانی، اهداف تشویقی برای توسعه صادرات را محقق کند؛ پس درخواست ما این است که این یک درصد تعرفه اضافی که به اسم تشویق صادراتی اخذ شده به موضوع مشوق‌های صادراتی تخصیص یابد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.