صفحه اصلی / اصناف / برندها / رایانش ابری پروژه جدید «همکاران سیستم»
رایانش ابری پروژه جدید «همکاران سیستم»

عملكرد «همكاران سيستم» در سال 97 در نشستي با حضور مديران مجموعه و رسانه‌ها بررسي شد

رایانش ابری پروژه جدید «همکاران سیستم»

کسب و کار نیوز: نشست شركت «همكاران سيستم» با رسانه‌ها روز شنبه 11 خردادماه برگزار شد. در اين نشست علاوه بر ارائه گزارش عملكرد، رويكردها و برنامه‌هاي «همكاران سيستم» در زمينه رايانش ابري و آينده بازار اين فناوري در كسب‌وكارهاي سازماني ايران بررسي شد.

«همکاران سیستم» در حال حاضر ۵۲ هزار مشتری و ۱۲ شرکت تخصصی، ۱۹ شرکت منطقه‌ای و ۲۷ شرکت تحت لیسانس و ۱۰ نماینده فروش راهکاران ابری و ۲۳۲ نمایندگی سپیدار و دشت دارد. سرمایه فعلی این شرکت ۱۲۶۰ میلیارد ریال است و این شرکت موفق به کسب رتبه ۲۳۳ در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران شده و ارتقای رتبه ۳۰ پله‌ای در این زمینه داشته است.

به گزارش «کسب‌وکار نیوز»، بررسی جزئیات مالی این شرکت در سال ۹۷ نشان می‌دهد درآمد «همکاران سیستم» رشد ۲۸ درصدی، هزینه عملیاتی رشد ۱۷ درصدی، سود عملیاتی رشد ۴۷ درصدی و سود خالص رشد ۳۷ درصدی داشته است. همچنین سهم پروژه‌ بزرگ از کل فروش «همکاران سیستم»۳۰ درصد و فروش ریالی در پروژه‌های بزرگ رشد ۹۰ درصدی داشته است و کل درآمد این شرکت در سال ۹۷ مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان و سود خالص نیز مبلغ ۹۳ میلیارد تومان عنوان شد.

در همین زمینه فرید فولادی، مدیرعامل جدید «همکاران سیستم» با بیان اینکه ارائه راهکارهای هوشمند به مدیریت خردمندانه سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند و ما به سازمان‌های کمک می‌کنیم که بهینه‌تر عمل کنند و در مسیر توسعه قرار بگیرند، گفت: «فناوری به ما کمک کرده است که در مسیری قرار بگیریم که بتوانیم کمک‌های بیشتری بکنیم. عملکرد سال ۹۷ «همکاران سیستم» درخشان بود و برای سهامداران سود خوبی به همراه داشت. ما بیشترین محصولات را سال گذشته فروختیم و به شرکت‌ها در این سال که شرایط خاص بود، برای پیشبرد اهداف کمک کردیم. سال گذشته ما افزایش رشد ۴۷ درصدی داشتیم و ۵۱ درصد رشد فروش داشتیم. همچنین رشد ۹۰ درصدی در پروژه‌های بزرگ داشتیم.»

 

فولادی با بیان اینکه «راهکاران» در سال ۹۷ رشد فروش ۵۱ درصدی را تجربه کرده که درآمدی ۱۱۸ میلیارد تومانی را برای «همکاران سیستم» به ارمغان آورده است، عنوان کرد: «راهکاران»، ۳ هزار مشتری جدید به این شرکت اضافه کرده است. از سوی دیگر «سپیدار» در سال ۹۷ درآمدی ۲۳۳ میلیارد تومانی را به «همکاران سیستم» اضافه کرده است. این نرم‌افزار اکنون بیشتر از ۴۳ هزار مشتری دارد.

در ابتدای جلسه نیز شهریار رحیمی، یکی از بنیان‌گذاران و عضو هیات‌مدیره «همکاران سیستم» با بیان اینکه نگرانی‌های زیادی در سال ۹۷ مطرح بود؛ اما موفق‌ترین سال برای مجموعه ما بود، بیان داشت: «در سال گذشته تعهدات به مشتریان به صورت مطلوب انجام شد و مشتریان رضایت بالایی داشتند و مسیرها و استراتژی‌های توسعه‌ای مشخص شده و در حال دنبال شدن است. ساختار «همکاران سیستم» به این شکل است که مدیران عامل باید بتوانند مدیران بعد از خود را پرورش دهند. من تا سال ۹۲ مدیرعامل «همکاران سیستم» بودم و از سال ۹۲ تا ۹۸، آقای امیری در این جایگاه بود و می‌توانم بگویم ایشان مدیر بهتری از من بود. از سال ۹۲ ما این تغییر و اعتماد به نیروهای جوان را آغاز کردیم. برای بسیاری باورش سخت بود که در یک بخش خصوصی، انتقال قدرت و مدیریت به کسانی جز ترکیب اولیه و اصلی رخ دهد. نحوه مدیریت در «همکاران سیستم» یک مورد متفاوت در ایران است. امروز بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر مدیر میانی و مدیر پروژه در «همکاران سیستم» وجود دارند که روی استعداد آنها کار می‌شود تا در آینده بتوانند عهده‌دار مدیریت‌ها شوند تا «همکاران سیستم» به عنوان یک سرمایه ملی به کارش ادامه دهد.»

در ادامه مهدی امیری، مدیرعامل سابق «همکاران سیستم» که در حال حاضر نایب‌رئیس هیات‌مدیره این شرکت نرم‌افزاری است، بیان کرد: «اینکه چه استراتژی‌ای برای آینده داریم، مسئولیت اصلی هیات‌مدیره «همکاران سیستم» است. ما به دنبال عوامل و استراتژی‌ای هستیم که ما را در آینده موفق می‌کند. مسئولیت ما ایجاد شرکت موفق در آینده است. چیزی که شرکت را در آینده موفق می‌کند، تعداد پرسنل نیست. ما به‌دنبال ایجاد نتورک هستیم و اینکه چطور تکنولوژی جدید را به خدمت بگیریم. در هیات‌مدیره به سمت موضوعات استراتژیک می‌رویم. با اعداد و ارقام و سود و زیان چندان کاری نداریم. ما به‌دنبال تعریف استراتژی‌های جدید هستیم. کمیته استراتژی داریم که پیشنهادهای جدید برای آینده به هیات‌مدیره می‌دهد.«همکاران سیستم» تمام موفقیت‌هایی که دارد از منابع و نیروی انسانی خود دارد. «همکاران سیستم» نمونه خوبی برای نوع صنعت آینده است و می‌تواند نقش عمده‌ای در رشد کشور داشته باشد. ما می‌توانیم محصولاتی تولید کنیم که آن را به کشورهای دیگر بفروشیم.»

همچنین مطالعه کنید:

مدیر مخابرات تهران: اصناف می توانند از زیرساخت فیبرنوری استفاده کنند

به گزارش کسب و کار نیوز، مهندس سید علی ملک جعفریان مدیر مخابرات استان تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.