صفحه اصلی / استان ها / برنج خارجی مهمان ناخوانده سفره‌های مردم مازندران
برنج خارجی مهمان ناخوانده سفره‌های مردم مازندران

رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران مطرح کرد؛

برنج خارجی مهمان ناخوانده سفره‌های مردم مازندران

کسب و کار نیوز : رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران گفت: برنج خارجی این روزها در بازار مازندران بیش از برنج داخلی دیده می‌شود و فروش آن در برخی شهرهای این استان بیداد می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدتقی جعفریان‌امیری ا بیان اینکه میزان تولید واقعی برنج با آن مقداری که توسط دستگاه‌های متولی بیان می‌شود، واقعیت ندارد، اظهار کرد: تولید برنج در داخل کشور ۲ میلیون تن بوده است، کدام مرجع رسمی به غیر از جهاد کشاورزی که متولی بازار و تولید محسوب می‌شود، این میزان را تأیید می‌کند.
وی تصریح کرد: برنج طارم در هر کیلوگرم ۸، فجر و ندا ۶ هزار تومان بود اما با احتکار برخی دلالان، قیمت برنج داخلی به هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان رسید.
رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران از پیگیری با مسئولان استانی و کشوری برای مقابله با دلالی برنج خبر داد و خاطرنشان کرد: ذائقه مردم از برنج‌های داخلی به خارجی تغییر کرده است، برنج ایرانی از سبد کالای آنها حذف شده و برنج‌های هندی که احتمال سالم نبودن‌شان نیز وجود دارد، به دست مردم می‌رسد.
جعفریان یادآور شد: به همراه نمایندگان مجلس تلاش شد تا مشکلات بهداشتی برنج‌های هندی را ثابت کرده و جلوی واردات گرفته شود اما هنوز در بازار مازندران، به وفور، به این برنج‌های خارجی دسترسی خواهید داشت.
رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران با بیان اینکه سال گذشته با همراهی دادستان این استان، انبارهای زیادی که دست به احتکار و اختلاط زده بودند کشف شد، افزود: محتکران این روزها بدون ترس برنج خارجی را به جای برنج ایرانی به مردم می‌فروشند به طور مثال چندی پیش در یکی از فروشگاه‌های معتبر چند صد تن برنج خارجی که جای برنج داخلی به مردم فروخته می‌شد، کشف کردند.
جعفریان ادامه داد: در سال‌های گذشته، سابقه نداشت برنج ۸ هزار تومانی در مدت کوتاهی به ۲۰ هزار تومان برسد، این موضوع مسئولان را به فکر انداخت که در زمان برداشت برنج، واردات انجام دهند و قیمت این محصول کاهش یابد.
وی با تاکید بر اینکه با واردات برنج حتی در زمان برداشت محصول نیز مشکلی نداریم، تصریح کرد: مشکل اصلی اختلاط و تعویض برنج خارجی به جای داخلی در مراکز عرضه این محصول است.
رئیس اتحادیه شالیکوبی داران مازندران با اشاره به اینکه برنج‌های مازندران در انبارهای شهرستان‌های دیگر، احتکار شده تا قیمت آن افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته، برنج در بازار کمیاب بود اما زمانی که دولت اعلام کرد قصد خرید ندارد، قیمت برنج برای هر کیلوگرم تا ۴ هزار تومان کاهش پیدا کرد.
جعفریان در پایان گفت: فروش برنج‌های خارجی در کیسه برنج‌های ایرانی، در برخی شهرهای مازندران بیداد می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.